جریمه ۶۰ پوندی یک مادر که فرزندش در کلاس درس حضور نداشته است

به گزارش جهان بانو، مادر منچستری ، جاستین همپشایر این جریمه را “کاملاً منزجر کننده” توصیف کرد زیرا او به مقامات محلی خود مدارک پزشکی ارائه کرده بود، تا توضیح دهد که چرا پسر ۱۴ ساله اش جک هاردی از مدرسه غیبت کرده است. این نوجوان در آگوست سال گذشته به میگرن مبتلا شد و […]

جریمه ۶۰ پوندی یک مادر که فرزندش در کلاس درس حضور نداشته است

به گزارش جهان بانو، مادر منچستری ، جاستین همپشایر این جریمه را “کاملاً منزجر کننده” توصیف کرد زیرا او به مقامات محلی خود مدارک پزشکی ارائه کرده بود، تا توضیح دهد که چرا پسر ۱۴ ساله اش جک هاردی از مدرسه غیبت کرده است. این نوجوان در آگوست سال گذشته به میگرن مبتلا شد و پزشکان همچنان در حال بررسی آزمایشات انجام شده روی معده او هستند.

به دلیل این بیماری، جک روز های زیادی را از مدرسه ی آدن شو ـ منچستر، بین سپتامبر و دسامبر سال گذشته، از دست داد.

 جاستین ماه گذشته این قبض جریمه را دریافت کرده و همان موقع آن را پرداخت کرد، زیرا نگران بود که جریمه دو برابر شود و به در آخر به دادگاه احضار شود. این مادر که سرپرست خانوار است، گفت: «من از اینکه پسرم مریض است و باید جریمه شوم، منزجرم. به نظرم چنین قانونی کاملاً نفرت انگیز است.»

«وقتی حالش خوب نیست مجبورم به زور او را به مدرسه برسانم. چون دیگر می ترسم جریمه شوم. اینطور نیست که او را از مدرسه بیرون آورده باشم تا به تعطیلات برود و خوشگذرانی کند.»

جاستین همچنین به خبرگزاری شبانگاهی منچستر گفت که همیشه هر زمان که جک حالش خوب نیست زنگ می زند مدرسه و حالش را جویا می شود.  جاستین ادامه داد: “می دانم ۶۰ پوند زیاد نیست، اما اصل آن است که ما نباید به خاطر بیمار بودن فرزندانمان تنبیه شویم، این عادلانه نیست.”

مادر مدعی شد مدارکی که به شورای تامساید فرستاده بود طبق معیار های مورد نظر نبوده است ،جاستین گفت که این که هر بار که میگرن جک اوج میگیرد باید با پزشک معالج اش تماس بگیرم تا به مسئولین مدرسه اش ثابت شود که حقیقتا مریض است؛ نهایت ظلم است، و این هم در حالی است که پزشک جک این بیماری را تشخیص داده است و گواهی مخصوص برای آن نوشته و پرونده ی پزشکی جک ثبت کرده است.

او افزود: “این فقط یک سردرد معمولی نیست – او اصلا نمی تواند سرپا بنشیند. چنان حالش وخیم می شود که  استفراغ می کند و باید بخوابد. در ماه سپتامبر مشکلات معده اش شروع شد. واقعا در آن ناحیه درد داشت و مریض بود. هنوز تشخیص مشکل ادامه دارد و دکتر به ما اطلاع گفته است که باید آزمایشات بیشتری بدهد.»