جریمه میلیون دلاری لینکداین کالیفرنیا به دلیل پرداخت حقوق پایین به زنان

شرکت ناظر اینترنت DOL در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت لینکدین شکایت وزارت کار ایالات متحده از خود را به دلیل این که از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ به ۶۸۶ کارگر زن در دفاتر خود (در کالیفرنیا) را پیگیری و جریمه ۱٫۵ میلیون دلاری خود را پرداخت کرده است. به گزارش جهان بانو، چیزی که […]

شرکت ناظر اینترنت DOL در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت لینکدین شکایت وزارت کار ایالات متحده از خود را به دلیل این که از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ به ۶۸۶ کارگر زن در دفاتر خود (در کالیفرنیا) را پیگیری و جریمه ۱٫۵ میلیون دلاری خود را پرداخت کرده است.

به گزارش جهان بانو، چیزی که بر اساس توافقنامه سازش میان وزارت کار ایالات متحده آمریکا و لینکداین به بیرون درز پیدا کرده است نشان دهنده‌ی توافق لینکدین با اتهامات مطرح شده است و از سوی دیگر نشان می‌دهد که این شرکت هیچ تخلفی را نمی‌پذیرد. شرکت لینکدین موافقت کرده است که دستمزد کارگران را در دفاتر کاری خود تجزیه و تحلیل کند و هرگونه اختلاف دستمزد را تصحیح کند، همچنین یک برنامه آموزشی جدید برای همه مدیرانی که در پرداخت کارمندان دخیل هستند، ایجاد کند! (به در می‌گوییم که مدیران داخل دیوار بشنوند). طی این توافق حدود ۱٫۷۵ میلیون دلار به حقوق معوقه کارمند آسیب دیده پرداخت می‌شود، و در کنار آن مبلغ ۵۰۰۰۰ دلار نیز به عنوان بهره میزان پولی که تا الان باید به آن‌ها پرداخت می‌شد، پرداخت می‌شود.

وبسایت DOL گفت که در بین این دو سال، بررسی سوابق دستمزد لینکدین نشان داد که این شرکت به طور منظم حقوق کمتری به کارگران زن در بخش مهندسی و بازاریابی در دفتر و دفتر مرکزی خود در سانفرانسیسکو در سانی‌ویل، کالیفرنیا، نسبت به کارگران مرد پرداخت می‌کند. فدرال‌رزروها گفتند که لینکدین به استانداردهای دولت ایالات متحده مبنی بر عدم تبعیض جنسیتی پیمانکاران فدرال بر اساس فرمان اجرایی ۱۱۲۴۶، عمل نکرده و در اجرای آن شکست خورده است. دستورات دوران ریاست جمهوری آقای لیندون بی. جانسون، که توسط دفتر برنامه‌های ریاست جمهوری آمریکا طراحی شده تا اطمینان حاصل شود که کارکنان علیرغم نژاد، عقیده یا منشاء ملی در موقعیت برابر قرار بگیرند.

علاوه بر بازیابی ۱٫۸ میلیون دلار دستمزد عقب افتاده و بهره برای این کارگران، توافق ما تضمین می کند که لینکدین تعهدات خود را به عنوان یک پیمانکار فدرال بهتر درک می کند و در آینده به آنها عمل می‌کند.”

علی‌رغم انکار کامل این شرکت از هرگونه تخلف، لینکدین تلاش کرده است تا ایده برابری دستمزد در محل کار را پیش ببرد. این شرکت در سال ۲۰۲۱ گفت که از سال ۲۰۱۵، “پرداخت کارمندان با متمرکز بر ارزش سهام داخلی بررسی کرده‌اند.”

لینکدین به گزارش سال ۲۰۲۱ خود اشاره کرد و گفت که به ازای هر ۱ دلار درآمد مردان در این شرکت، زنان یک سنت کمتر از دلار درآمد دارند. این شرکت ۱۹۰۰۰ کارمند در سراسر جهان دارد. کل نیروی کار شرکت ۵۴٪ مرد تا ۴۵٪ زن و ۱٪ ترنس ذکر شده است، در حالی که اکثریت قریب به اتفاق کارکنان فنی آن، نزدیک به ۷۴٪، مرد هستند. علاوه بر این، ۵۸ درصد از کسانی که در نقش مدیریت شرکت هستند نیز مرد هستند. علیرغم استراتژی سهام اخیر شرکت، تعداد کل کارمندان مرد در مقابل زن از سال ۲۰۱۹ تا آخرین مجموعه داده‌ها نشان می‌دهد که پیشرفت مورد انتظار آن‌ها بسیار کند بوده است.

بر اساس داده‌های بنیاد ملی علوم، شکاف جنسیتی و نژادی در موقعیت‌های مشابهی در کل حوزه فناوری وجود دارد، جایی که تعداد مردان در زمینه‌های حرفه‌ای علوم و مهندسی از زنان بیشتر است.