تیم والیبال زنان سایپا طعم پیروزی را چشید

به گزارش جهان بانو، تیم والیبال زنان سایپا که به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه‌های والیبال زنان آسیا راهی تایلند شده بود، امروز در سومین دیدار خود به مصاف ریبیسکو فیلیپین رفت و با نتیجه سه بر یک حریف را شکست داد. نماینده کشورمان در حالی به پیروزی رسید که در دو بازی پیشین خود در […]

پیروزی والیبال زنان سایپا در بازی های آسیایی

به گزارش جهان بانو، تیم والیبال زنان سایپا که به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه‌های والیبال زنان آسیا راهی تایلند شده بود، امروز در سومین دیدار خود به مصاف ریبیسکو فیلیپین رفت و با نتیجه سه بر یک حریف را شکست داد. نماینده کشورمان در حالی به پیروزی رسید که در دو بازی پیشین خود در برابر نمایندگان تایلند و قزاقستان متحمل شکست شد و نتیجه را به رقبای خود واگذار کرد.

در ست اول دو تیم به طور مساوی پیش رفتند، به طوری که در امتیاز ۱۳ برابر شدند. در ادامه بازی فیلیپین به تدریج تیم سایپا را پشت سر گذاشت و با امتیاز ۱۶ بر ۱۴ دومین وقت استراحت فنی بازی را گرفت. با این وجود، عملکرد خوب مونا آشفته این اختلاف امتیاز را کم کرد. مهسا کدخدا، دیگر بازیکن سایپا نیز عملکرد خوبی داشت و چند امتیاز پی در پی گرفت تا ایران ۲۲ بر ۲۱ پیش بیفتد. دو تیم در امتیازهای پایانی با هم پایاپای پیش رفتند، تا اینکه نماینده کشورمان توانست با امتیاز ۲۶ بر ۲۴ پیروز این ست باشد.  

در آغاز ست دوم نیز ریبیسکو از سایپا پیش افتاد، اما والیبالیست‌های ایران چند امتیاز پیاپی کسب کردند و بازی را به تساوی کشاندند. فیلیپین به تدریج اختلاف امتیاز خود را با ایران از بین برد و ۱۲ بر ۱۰ از ایران پیش افتاد و مریم هاشمی درخواست وقت استراحت کرد. در ادامه بازی نماینده کشورمان به خوبی پیش رفت و ۱۶ بر ۱۵ دومین وقت استراحت فنی بازی را گرفت. با این وجود حریف برای بار دوم پیش افتاد و در نهایت این ست را ۲۵ بر ۲۲ برنده شد.   

در سومین ست در آغاز فیلیپین در موقعیت برتری نسبت به ایران قرار داشت و در امتیاز ۸ بر ۶ اولین وقت استراحت فنی بازی را گرفت. اما با ورود تیم‌ها به زمین، سایپا توانست ۴ امتیاز پیاپی بگیرد و رقیب خود را پشت سر بگذارد. در امتیاز ۱۴ سرمربی فیلیپین درخواست وقت استراحت کرد، اما روند بازی تغییر نکرد. اختلاف امتیاز سایپا به تدریج بیشتر شد، تا اینکه ۲۵ بر ۱۳ این ست را به نفع خود تمام  کرد.  

در ست آخر ایران دست برتر را در میدان داشت و در حالی که ۱۳ بر ۸ جلو بود، سرمربی حریف درخواست وقت استراحت کرد. برخورد توپ بازیکن فیلیپین به آنتن و پس از آن پاس کم دقت پاسور این تیم دو امتیاز به ایران داد و نتیجه کار ۲۲ بر ۱۴ شد. دو امتیاز پایانی تیم ایران را نیز مونا آشفته با یک دفاع و یک آبشار کسب کرد و این ست ۲۵ بر ۱۷ به سود سایپا تمام شد.

نماینده کشورمان توانست با برتری در این دیدار در جایگاه سوم گروه B قرار گیرد و در دیدار بعدی به مصاف ژتیزو قزاقستان می رود. سایپا در صورت پیروزی در رقابت پیش رو راهی مرحله نیمه نهایی می شود.  

منبع: قدس آنلاین