تکواندو بانوان ایران در رده سوم جهان قرار گرفت

به گزارش جهان بانو، فدراسیون جهانی تکواندو اعلام کرد که ایران به عنوان یکی از سه تیم برتر رقابت های آزاد قهرمانی جهان تکواندو بانوان معرفی شد و به این ترتیب در کنار تیم های انگلیس و روسیه قرار گرفت. نخستین دوره رقابت های آزاد قهرمانی جهان تکواندو بانوان ۲۰۲۱ ۴ G در بازه زمانی […]

تکواندو بانوان ایران در رده سوم جهان قرار گرفت

به گزارش جهان بانو، فدراسیون جهانی تکواندو اعلام کرد که ایران به عنوان یکی از سه تیم برتر رقابت های آزاد قهرمانی جهان تکواندو بانوان معرفی شد و به این ترتیب در کنار تیم های انگلیس و روسیه قرار گرفت.

نخستین دوره رقابت های آزاد قهرمانی جهان تکواندو بانوان ۲۰۲۱ ۴ G در بازه زمانی چهارم تا ششم آذرماه در سالن “گرین هال” ریاض، پایتخت عربستان برگزار شد. در این مسابقات ۱۷۰ تکواندوکار از ۳۱ کشور جهان حضور داشتند.

فدراسیون جهانی تکواندو با پایان یافتن این مسابقات، جدول رده‌بندی این رقابت‌ها را منتشر کرد. بر طبق این جدول، نمایندگان تکواندو ایران با به دست آوردن یک مدال طلا (زهرا شیدایی) و دو برنز (کوثر اساسه و ملیکا میرحسینی) توانستند جایگاه سوم جهان را از آن خود کنند.

کشور روسیه با کسب دو مدال طلا، چهار نقره و دو برنز در جایگاه نخست ایستاد. انگلیس نیز با کسب یک مدال طلا و سه برنز توانست به جایگاه دوم راه پیدا کند. کشورهای ساحل عاج، ترکیه، برزیل و کره‌جنوبی هم که هر کدام یک مدال طلا کسب کرده اند در رده چهارم جدول قرار دارند.

زینب اسماعیلی، ملیکا میرحسینی، نرگس میرنوراللهی، کوثر اساسه، زهرا شیدایی، ناهید کیانی، غزل سلطانی و سعیده نصیری به عنوان نمایندگان تکواندو ایران در این مسابقات حضور داشتند. همچنین مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و ریحانه فولادی به عنوان مربی به مصاف رقبا رفتند.

مسابقات آزاد قهرمانی جهان تکواندو زنان ۲۰۲۱، ۴G بود و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۴۰، ۲۴ و ۱۴٫۴۰ امتیاز در جهت افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می‌گیرد.

منبع: تسنیم