تذکر رئیس فراکسیون زنان مجلس به رئیس جمهور/دورکاری بانوان دارای فرزند زیر ۶ سال اجرا نمی‌شود

به گزارش جهان بانو فاطمه قاسم پور، نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۷ آذرماه) با تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار در تذکر شفاهی خود رئیس جمهور را مخاطب قرار داد و اظهار کرد: یکی از موضوعات حائز اهمیت در حمایت […]

تذکر رئیس فراکسیون زنان مجلس به رئیس جمهور/دورکاری بانوان دارای فرزند زیر 6 سال اجرا نمی‌شود

به گزارش جهان بانو فاطمه قاسم پور، نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۷ آذرماه) با تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار در تذکر شفاهی خود رئیس جمهور را مخاطب قرار داد و اظهار کرد: یکی از موضوعات حائز اهمیت در حمایت از بانوان شاغل استفاده از ظرفیت دورکاری در شرایط ویژه است. بر اساس ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان، بانوان کارمند متاهل و یا دارای فرزند معلول در صورتی که وظیفه نگهداری از فرد دارای معلولیت را در خانه بر عهده دارند، می‌توانند از خدمت نیمه وقت با حقوق و مزایای کامل استفاده کنند. اما باید گفت که متأسفانه این قانون اجرایی نمی‌شود و بانوان کارمند به دلیل وجود بعضی از بخشنامه‌های متفاوت دستگاه‌ها از مزایای این قانون بی بهره هستند.

وی افزود: ۱۲ آبان ماه فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نامه‌ای به رئیس مجلس ارسال کرد تا با توجه به لغو دورکاری بر اساس مصوبه ستاد کرونا، بانوان شاغلی که فرزند زیر ۶ سال و دبستانی دارند، از این مصوبه مستثنی شوند. باید این موضوع را در نظر گرفت که در حال حاضر مدارس به صورت کامل حضوری نیستند و بانوان شاغل با مشکلات و چالش های بسیاری روبرو هستند.

قاسم پور در ادامه گفت: متأسفانه باید گفت که معاونت اداری و استخدامی ریاست جمهوری اعلام کرد که دستگاه‌ها برای استفاده از دورکاری مجاز هستند و نه مکلف. بنابراین لازم است که دولت هر چه زودتر در زمینه ارائه دورکاری به بانوان شاغل وارد شود و به مشکلات این بانوان رسیدگی کند تا آن ها بتوانند تا زمان بازگشایی کامل مدارس از دورکاری استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت