تجربه‌های مشترک بلوغ و یائسگی

من مدت‌هاست که به دوران یائسگی به‌عنوان انتقال دوره‌ای از زندگی شبیه به چیزی مانند بلوغ نگاه می‌کنم. امیدوارم تمام زنان این را باور کنند که اینها همه انتقالات عادی و حتی خوشایند هستند، نه مسائلی چالش برانگیز.

چند هفته دیگر من ۴۷ ساله خواهم شد و چشم انداز احساسی و فیزیکی پرچالشی را دارم. زیرا امسال، سال بزرگی برای من و فرزندم خواهد بود. من دوران یائسگی، و فرزندم دوران بلوغ را تجربه خواهد کرد.

هر دو ما در حال تجربه تغییرات جدیدی هستیم. پوست چرب، پوست خشک، تغییرات وزنی، بدرفتاری اعضای بدن، تغییرات غیرقابل تشخیص اما قابل توجه در لوله‌های فالوپ.

من مرتب با دخترم در مورد بلوغ و تغییرات آن صحبت می‌کنم. اما در مورد من، والدینم هرگز در مورد رشد جنسی یا پریود با من صحبتی نکردند. در واقع نمی‌خواستم دخترم مانند من آمادگی چنین چیزی را نداشته باشد یا احساس کند که نمی‌تواند با من درباره بلوغ صحبت کند، بنابراین سال گذشته فصل اول کتاب «بدن خود را جشن بگیرید» اثر سونیا تیلور را با صدای بلند خواندیم. این به او یک دید کلی از آنچه در چند سال آینده در انتظار اوست خواهد داد: رشد بافت سینه، لک و آکنه، موهای بدن و احساسات شدید و شاید غیر عادی.

من این کتاب و چندین کتاب دیگر که راجع به تغییرات بلوغ بود را در قفسه کتاب دخترم گذاشتم تا در زمان خودش بخواند و هر وقت خواست درباره‌اش صحبت کند.

  من می خواهم تجربه بلوغ فرزندم و تجربه من از یائسگی تجربه‌ای خوشایند باشد و آشکارا مورد بحث قرار گیرد.

من از رشد سریع و تغییرات فرزندم شگفت زده شده‌ام. من می‌خواهم از او الگو بگیرم. من نیز در مرحله‌ی تغییر هستم. احساس می‌کنم که با فرزندم پیوند بسیار نزدیکی نسبت به قبل دارم. هر دو ما تغییرات جدیدی را در بدنمان تجربه می‌کنیم.

 تیلور در کتاب خود می‌نویسد: همین الان که این مطلب را می خوانید، ۸۹۹ میلیون دختر در جهان بین ۰ تا ۱۴ سال وجود دارد. این بدان معناست که حداقل ۳۰۰ میلیون دختر در حال حاضر به بلوغ می رسند. در همین لحظه، دختری در آن سوی دنیا دقیقاً همان تجربیاتی را که شما دارید به اشتراک می‌گذارد.

در سال ۲۰۲۳، تقریباً ۹۳۴ میلیون زن بین ۴۰ تا ۵۹ سال در سراسر جهان وجود داشت، که به این معنی است که صدها میلیون زن نیز در حال گذراندن آن چیزی هستند که من از آن رنج می‌برم. خونریزی، گر گرفتگی، گریه کردن، عصبانیت. مهم این است که برای این تغییرات به پذیرش برسیم و با آرامش آن را طی کنیم.

گاردین