تبعیض جنسیتی در آمریکا کمرنگ می شود

بررسی های اخیر از کاهش شکاف بین دستمزد کارمندان مرد و زن در ایالات متحده، خبر داده اند زنان جوانی که در مناطق پر رفت وآمد شهرهای بزرگ زندگی می کنند به طور فزاینده ای به اندازه همکاران مرد خود – یا بیشتراز آنها – درآمد دارند. در بررسی های اخیر، اخبار دلگرم‌کننده‌ای برای زنان […]

بررسی های اخیر از کاهش شکاف بین دستمزد کارمندان مرد و زن در ایالات متحده، خبر داده اند

زنان جوانی که در مناطق پر رفت وآمد شهرهای بزرگ زندگی می کنند به طور فزاینده ای به اندازه همکاران مرد خود – یا بیشتراز آنها – درآمد دارند. در بررسی های اخیر، اخبار دلگرم‌کننده‌ای برای زنان شاغل جوان شنیده شده که نشان می‌دهد شکاف بین دستمزد مردان و زنان به طور قابل توجهی در میان کارمندان جوان در تعدادی از مناطق مرکزی کشور کاهش می‌یابد.

این شامل شهرشیکاگو هم می شود، جایی که میانگین درآمد سالانه در سال ۲۰۱۹ برای زنان زیر سن ۳۰ سال، ۹۴ درصد درآمد مردان جوان بود: ۳۵۰۰۰ دلار در مقابل ۳۷۲۸۸ دلار. در ۲۲ منطقه بزرگ شهری – از جمله مناطقی در نیویورک و واشنگتن دی سی – میانگین درآمد زنان جوان در سال ۲۰۱۹ در واقع با درآمد مردان برابر یا حتی از آن فراتر رفت.

مطالعات و تحلیل های مرکز تحقیقات پیو از داده های اداره سرشماری که چندی پیش منتشر شد، نشان داد که حدود ۱۶ درصد از زنان زیر ۳۰ سال که به طور تمام وقت مشغول کار بوده اند در یکی از این ۲۲ منطقه زندگی می کردند. در سراسر آمریکا، زنان جوان اکنون به ازای هر دلاری که همتایان مرد خود به دست می آورند، حدود ۹۳ سنت درآمد دارند.

همانطور که کارشناسان اشاره کرده اند، کاهش شکاف بین دستمزد مردان و زنان به دلیل عواملی مانند تحصیلات بیشتر بوده است – در واقع احتمال پذیرش و فارغ التحصیلی زنان در دانشگاه ها بیشتر است و اکنون اکثرا هم بلافاصله بعد از اتمام تحصیلات به دنبال مشاغلی در زمینه های پردرآمدی مثل وکالت،حقوق، پزشکی و مهندسی می روند.

همه اینها خبر های خوبی هستند، به خصوص اینکه بلافاصله پس از روز ملی «حقوق برابر» در ۱۵ مارس، اتفاق افتاد. با این وجود، در بیش از نیمی از مناطق بزرگ شهری دیگر که اطلاعات مربوط به آن ها هنوز در دست بررسی است، زنان جوان هنوز به میانگین ۹۳ سنت هم دست پیدا نکرده اند.

در کل، شکاف بین دستمزد زنان و مردان – که برخی از آنها به دلیل تبعیض است، برخی از آنها ناشی از انتخاب های مختلف مردان و زنان در زندگی است – در حال کاهش است. اما به قول معروف، این مسئله هنوز یک بحران است.