تاریخ سازی بانوان هندبالیست/نایب قهرمانی آسیا و مجوز حضور در رقابت های جهانی

تیم ملی هندبال زنان جوان ایران با کسب سه پیروزی و یک شکست، در رقابت های قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا عنوان نایب‌قهرمانی را از آن خود کرد. همچنین ملی پوشان کشورمان توانستند مجوز حضور در مسابقات قهرمانی جهان در اسلوونی را به دست آورند. گفتنی است که زهرا احمدی نیا، مربی قمی هدایت این تیم را در رقابت های قهرمانی آسیا برعهده داشت.

none

به گزارش جهان بانو، تیم ملی هندبال زنان کشورمان در رده سنی جوانان با ۳ پیروزی مقابل تیم‌های ملی جوانان ازبکستان، هندوستان و تایلند و یک شکست در برابر تیم ملی قزاقستان ۶ امتیاز به دست آوردند و موفق به کسب مقام نایب‌قهرمانی مسابقات ۲۰۲۲ آسیا شدند.

تیم ملی هندبال زنان جوان ایران در جدول پایانی این رقابت ها که در شهر آلماتی قزاقستان برگزار گردید، پس از تیم ملی هندوستان در جایگاه دوم ایستاد و با این رده توانست مجوز حضور در رقابت های ۲۰۲۲ جهان در اسلوونی را به دست آورد.

گفتنی است که این نخستین صعود تیم ملی هندبال زنان جوان کشورمان به مسابقات جهانی در تاریخ ورزش ایران محسوب می‌شود. همچنین غلامعلی اکبرآبادی، ندا اسدی، آزاده گیلانی، زهرا احمدی نیا و مهسا معتمدی به‌ عنوان اعضای کادر تیم ملی هندبال زنان جوان ایران در این مسابقات حضور داشتند.

این رقابت ها به عنوان تورنمنت مقدماتی مسابقات قهرمانی هندبال جهانی زنان در سال ۲۰۲۲ برگزار گردیده است و دو تیم برتر این رقابت ها به مسابقاتی که در اسلوونی برگزار خواهد شد، صعود می کنند.