دولت سیزدهم و بیمه رایگان برای مادران

بر اساس گفته های معاون امور زنان و خانواده، میزان مشمولیت بیمه در سال های اخیر افزایش پیدا کرده و شامل مادران، به خصوص مادران تا پایان شیردهی و فرزندان آنها تا پایان پنج سالگی و بیمه ناباروری شده است.

انسیه خزعلی در آیین افتتاحیه بیست‌وهشتمین اجلاس کشورهای گروه پنج که با موضوع سلامت زنان و خانواده روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن برگزار شد، تصریح کرد: مادر منتقل کننده سلامت و آموزش آن در خانواده است بنابراین ضرورت دارد تا این مسئله بطور ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

همچنین میزان مشمولیت بیمه در سال های اخیر افزایش پیدا کرده و شامل مادران، بخصوص مادران تا پایان شیردهی، و فرزندان آنها تا پایان پنج سالگی و بیمه ناباروری شده است. وزارت بهداشت پوشش بیمه ناباروری را به صورت صد در صدی و با گره زدن به مجوز ها در دستور کار قرار داده است، اکنون ۹۹ خدمت رایگان به مادران باردار وجود دارد و ارائه مشاوره‌های تلفنی به زنان و مادر ها موجب حفظ سلامت مادران و نوزادان شده است.

همچنین در این دولت فعالیت‌های متعددی برای کودکان، نوزادان و مادران باردار در نظر گرفته شده و پایش‌هایی نیز برای زنان در میانسالی به‌صورت پایش‌های میان‌دوره و سنجش سلامت افسردگی، بیماری‌های متعدد روانی و جسمی آن‌ها انجام می‌شود.

همچنین در این دولت سبد غذایی رایگان برای زنان باردار و کودکان وجود دارد و ماهانه وضعیت جسمی و رشد آنها را کنترل می شود.

خزعلی در ادامه صحبت های خود، کاهش چشمگیر مرگ و میر مادران باردار و نوزادان را از دستاورد های انقلاب عنوان کرد و مهم‌ترین مطلبی را که باید در یک نشست بین‌المللی مطرح شود سلامت خانواده و جلوگیری از رواج خانواده‌های انحرافی و تعاریف انحرافی برای خانواده دانست و گفت: باید تلاش کنیم خانواده‌ها و محیط کشورمان را نسبت به ویروسی که وارد کشورهای غربی شده و سلامت خانواده، سلامت جنسی و روانی آنها را به خطر انداخته واکسینه کنیم.

ایسنا