بوستان هایی که زنانه میشوند

محمد آقامیری؛ عضو شورای شهر تهران از اختصاص بیش از ۲۰۰ پارک به «زنان و مادران» خبر داده است. به گفته وی شهرداری تهران در این طرح قصد دارد برخی پارک‌های تهران را در اختیار مادر و کودک قرار بدهد. به گزارش جهان بانو، محمد آقامیری؛ عضو شورای شهر تهران از اختصاص بیش از ۲۰۰پارک […]

محمد آقامیری؛ عضو شورای شهر تهران از اختصاص بیش از ۲۰۰ پارک به «زنان و مادران» خبر داده است. به گفته وی شهرداری تهران در این طرح قصد دارد برخی پارک‌های تهران را در اختیار مادر و کودک قرار بدهد.

به گزارش جهان بانو، محمد آقامیری؛ عضو شورای شهر تهران از اختصاص بیش از ۲۰۰پارک به «زنان و مادران» خبر داده و درباره هدف شهرداری از ساخت این بوستان‌ها گفته است: «شهرداری تهران در این طرح قصد دارد برخی پارک‌های تهران را در اختیار مادر و کودک قرار بدهد و به نوعی این پارک‌ها را به پارک‌های خانواده تبدیل کند. اجرای این طرح به این دلیل است که یک مادر به دور از چشم نامحرم به راحتی بتواند ورزش، مطالعه و یا با فرزندانشان تفریح کند.»
عضو شورای شهر تهران، از تقاضای زیاد ساکنان تهران به عنوان دلیل اجرای این طرح نام برده و گفته: «ما فقط خواسته مردم را اجرا کردیم. در پارک‌ها مردان غریبه و جوانان نامحرم حضور دارند و این به صلاح بانوان نیست.»

بوستان آفرینش بجنورد، زنانه می‌شود
گفتنی است مشابه چنین اقدامی در بجنورد هم صورت گرفته و شهردار بجنورد درباره محصور کردن بوستان آفرینش بجنورد گفته: «محصور کردن بوستان آفرینش در راستای ایجاد بوستان بانوان انجام گرفته و در بخشی از پارک که مشرف به خیابان و معبر عام است اجرایی شده است.»
به گفته شهردار بجنورد، امکانات ورزشی این بوستان مانند سالن ورزشی، پیست اسکیت، محل دوچرخه سواری، رستوران و کافی‌شاپ، همگی در اختیار بانوان قرار گرفته است.
ایده ایجاد پارک ویژه بانوان، اولین بار توسط دفتر امور زنان ریاست جمهوری در دهه ۷۰ شمسی مطرح و نخستین بوستان زنان در تهران در سال ۱۳۸۷ تاسیس شد.