بودجه ۴۴ میلیارد تومانی برای بانوان سمنانی

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان از واگذاری ۴۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه از ابتدای سال جاری تا کنون برای بانوان خبر داد.

محمد ذوالفقاری از ایجاد ۷۵۰ فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان خبر داد و گفت: این یک فرصت شغلی خوب و گامی در جهت توانمند سازی بانوان در راستای توسعه فعالیت‌های حوزه اشتغال در زمینه زنان و خانواده در استان است.

طبق آمار ۶۳ درصد از مددجویان تحت حمایت این استان، زنان سرپرست خانوار هستند بنابراین باید تمام تلاش خود را مبنی بر حمایت از قشر بکار گیریم. فوت، طلاق، از کار افتادگی، اعتیاد، زندانی بودن همسر و… از جمله مهم‌ترین دلایل تحت حمایت قرار گرفتن این افراد در کمیته امداد است.

کمک های این نهاد فقط در حوزه اشتغال نبوده بلکه در زمینه درمان، تامین مسکن، کمک هزینه اجاره مسکن، خرج تحصیلی و مشاوره نیز می‌باشد. کمیته امداد ازجمله دستگاه‌های متعهد به ایجاد دو هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان است، با ثبت دو هزار و ۱۸۹ فرصت شغلی در سامانه رصد اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، این نهاد مقدس توانست ۷۸ درصد از تعهد اشتغال را محقق کند و موفق به کسب رتبه اول در ایجاد اشتغال در بین دستگاه های اجرایی در استان شود.

ایسنا