به دستور رئیس پژوهشگاه فضایی ایران، کمیته زنان صنعت فضایی کشور تشکیل شد

به گزارش جهان بانو، کمیته زنان صنعت فضایی کشورمان پس از برگزاری موفق دو دوره از رویداد «زنان در صنعت فضایی ایران» ، به دستور رئیس پژوهشگاه فضایی کشور در جهت تقویت و افزایش توان، جایگاه و شانیت بخشیدن به فعالیت زنان در صنعت فضایی، ایجاد شده است. فاطمه نویدی، رئیس این کمیته در مراسم اختتامیه […]

تشکیل کمیته زنان صنعت فضایی

به گزارش جهان بانو، کمیته زنان صنعت فضایی کشورمان پس از برگزاری موفق دو دوره از رویداد «زنان در صنعت فضایی ایران» ، به دستور رئیس پژوهشگاه فضایی کشور در جهت تقویت و افزایش توان، جایگاه و شانیت بخشیدن به فعالیت زنان در صنعت فضایی، ایجاد شده است.

فاطمه نویدی، رئیس این کمیته در مراسم اختتامیه هفته جهانی فضا در ارتباط با تشکیل کمیته زنان صنعت فضایی بر اساس نیازسنجی در این زمینه، اظهار کرد: نگاه ویژه به توانایی ها و تجارب تخصصی بانوان محقق و دست‌اندرکار حوزه فضایی کشور و برنامه‌ریزی هدفمند برای شناسایی بانوان توانمند و متخصص جهت گسترش مشارکت بانوان در تصمیم‌سازی‌ها و سیاستگذاری‌ها، هدف از تشکیل این کمیته بود.

نویدی، دیگر اهداف تشکیل کمیته زنان صنعت فضایی را برشمرد و عنوان کرد: بهره‌مندی اثرگذارتر از توان دانشی بانوان متخصص، افزایش مشارکت و به اشتراک گذاشتن تجربه های زنان موفق در حوزه های گوناگون صنعت فضایی، برنامه‌ریزی برای افزایش توانمندی زنان شایسته و توانا در عرصه های مدیریتی، حمایت از گسترش مشاغلی که با محوریت بانوان و بر پایه صنعت فضایی هستند و همچنین همکاری با افراد موفق در عرصه بین‌الملل و استفاده از از تجارب آنها، از اهداف دیگر تشکیل این کمیته است.

وی اضافه کرد: کمیته زنان صنعت فضایی بر اساس مأموریت‌های تعریف شده، در سه قسمت برنامه‌ریزی، ترویج و فرهنگ‌سازی و در آخر پژوهش و فناوری فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند. همچنین، این کمیته با سازمان دادن به رویدادهای متنوع علمی و پژوهشی و ترویج آن ها برای طیف های گوناگون مخاطبان به فعالیت های خود ادامه می دهد. دامنه مخاطبین این رویدادها از دانش‌آموزان شروع می شود و دانشجویان، کسب وکارهای فضاپایه و عموم مردم را هم در بر می گیرد.

رئیس کمیته زنان صنعت فضایی ایران با اشاره به اینکه نخستین پیش‌نویس اساسنامه این نهاد طراحی و تدوین شده و روند تصویب آن در پژوهشگاه فضایی کشورمان در حال پیگیری است، تصریح کرد: شعار در نظر گرفته شده برای این کمیته «فضای نو، زنان پیشرو» است و این شعار با در نظر داشتن نقش کلیدی و حضور اثرگذار زنان به ویژه در عصر چهارم فضا، انتخاب شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که این کمیته با برنامه‌ریزی منسجم و فعالیت‌های پی در پی خود، بتواند در گسترش نقش بانوان در صنعت فضایی ایران نقش مؤثری ایفا کند.

منبع: خبرگزاری مهر