برپایی کلاس درس خانگی با وجود همه محدودیت ها در کابل+عکس

به گزارش جهان بانو، طالبان در ماه اوت میلادی در افغانستان قدرت را به دست گرفت و با توجه به سابقه نامطلوب خود در نادیده گرفتن و پایمال کردن حقوق زنان، یکی از نگرانی های بانوان اقوام و مذاهب مختلف افغانستان، نحوه برخورد این گروه با زنان این کشور است. طالبان چندی پیش اعلام کرد […]

برپایی کلاس درس خانگی در کابل برای دختران علاقه مند به تحصیل

به گزارش جهان بانو، طالبان در ماه اوت میلادی در افغانستان قدرت را به دست گرفت و با توجه به سابقه نامطلوب خود در نادیده گرفتن و پایمال کردن حقوق زنان، یکی از نگرانی های بانوان اقوام و مذاهب مختلف افغانستان، نحوه برخورد این گروه با زنان این کشور است. طالبان چندی پیش اعلام کرد دختران بیش از شش کلاس نباید درس بخوانند. این مسئله با واکنش گسترده دختران دانش آموز و فعالان حقوق زن در افغانستان مواجه شد. خانم معصومه دولتی آموزگار دوره متوسطه در کابل، با تشکیل کلاس درس خانگی به دختران علاقه مند آموزش می دهد.

ذبیح ­الله مجاهد، سخنگوی دولت طالبان در نشست مطبوعاتی اخیر خود در خصوص محدودیت‌های تحمیل شده بر دختران و زنان در افغانستان از جمله تصمیم‌گیری برای نپذیرفتن دخترانی که در پایه‌های ششم تا دوازدهم درس می‌خوانند، گفت که این موضوع یک تصمیم موقت بوده است و «به زودی اعلام خواهد شد که آنها چه زمانی می‌توانند به مدرسه بروند». مجاهد ضمن تأکید بر اینکه برای بازگشت دختران افغان به مدرسه باید «محیط امن» ایجاد شود، گفت که آن‌ها در حال نهایی کردن کارها هستند.

منبع: ایرنا