برنامه های هفته بزرگداشت زنان؛ از مرخصی تشویقی بانوان کارمند تا آزادی زنان زندانی

به گزارش جهان بانو، نشست خبری هفته بزرگداشت زن و روز مادر با حضور دکتر انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور صبح امروز در ساختمان سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد . معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهموری در ابتدا ضمن تبریک و بزرگداشت روز زن بیان کرد: پیشاپیش میلاد حضرت فاطمه زهرا […]

برنامه های هفته بزرگداشت زنان؛ از مرخصی تشویقی بانوان کارمند تا آزادی زنان زندانی

به گزارش جهان بانو، نشست خبری هفته بزرگداشت زن و روز مادر با حضور دکتر انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور صبح امروز در ساختمان سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد .

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهموری در ابتدا ضمن تبریک و بزرگداشت روز زن بیان کرد: پیشاپیش میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، الگوی بانوان مسلمان و بلکه تمامی مسلمانان اعم از زن ومرد را تبریک می‌گویم. ان شا الله که در این مناسبت ها که برای گرامیداشت این اسوه های اخلاق و انسانیت برگزار می‌شود و راهگشای بانوان مسلمان برای الگوگیری در جنبه های گوناگون خانوادگی و اجتماعی است، بتوانیم حرکتی مثبت در راستای گام دوم انقلاب اسلامی انجام دهیم.

از بانوان خردمند تقدیر می شود

دکتر خزعلی افزود: برنامه ها و همایش اصلی ما در هفته بزرگداشت مقام زن با نام «بانوی خردمند» نامگذاری شده است. این نام از تعالیم و فرمایشات مقام معظم رهبری در آخرین دیدار ایشان با برخی از بانوان و پرستاران برگرفته شده است. آیت الله خامنه ای در این دیدار فرمودند: «از نمونه های بارزی که می‌تواند عقلانیت تدبیر و خرد زن را به عنوان یک قهرمان نشان دهد زینب سلام الله علیها است.» 

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار تاکید داشتند که بانوان با بهره بردن از دو عنصر اساسی تدبیر و خرد می‌توانند بسیاری از نقشه های دشمن را خنثی کنند و همچنین با طرح کردن صحیح مطالب می‌توانند حقیقت بسیاری از موارد را که ممکن است مورد تحریف قرار گیرد آشکار کنند و مانع از تحریف آن ها شوند. همانطور که حضرت زینب سلام الله علیها این نهضت تبیین را به راه انداختند.

حرکت بانوان برای بانوان!

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور اضافه کرد: ما در مسیر حرکتی رسانه ای و شناختی و در موجی که بانوان و خانواده ها را هدف گرفته است قرار داریم و این مسئله مسئولیت ما را سنگین تر می‌کند. در این روزها تصمیم داریم از اقدامات بانوان خردمند تقدیر و تشکر کنیم و برای گام دوم راه خردمندی و تدبیر را برای بانوان به وسیله خودشان طرح ریزی و ترسیم کنیم. باید بانوان برای بانوان گام بردارند و برای ارتقای بانوان وتوانمندی آنان و آسیب زدایی از جامعه زنان بایستند و با قدرت به سمت تعالی و تحکیم خانواده و جایگاه خودشان قدم بردارند.

تقدیر از مدافعان سلامت 

دکتر خزعلی با اشاره به برنامه های هفته بزرگداشت مقام زن و مادر خاطر نشان کرد: اولین برنامه در نماز جمعه آینده است و سپس در میثاق با امام و اهدای گل در روز شنبه برنامه هایی خواهیم داشت. بازدید از بیمارستان مخصوص بانوان و تقدیر ازپرستارانی که در زمان همه گیری کرونا نقش بسیار مهمی ایفا کرده اند و در خط مقدم مبارزه با این بیماری جهاد کرده اند، از دیگر برنامه های ما دراین مناسبت است.

جایزه بانوان خردمند به بانوان سرآمد در علم تعلق می‌گیرد 

وی تصریح کرد: برنامه روز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها در محل اجلاس سران با حضور ریاست محترم جمهور برگزار خواهد شد. در این برنامه قرار است از بانوان فرزانه ای که در صحنه های علم و دانش حرکت کرده اند تشکر و قدردانی شود. در سال های آینده این برنامه گسترش بیشتری خواهد داشت و همه زنانی را که در عرصه های مختلف فرزندآوری، خانه داری، هنر و کارآفرینی حرکت کرده اند در بر می گیرد. با این وجود این برنامه امسال تنها در حوزه علم و فناوری است و جایزه بانوان خردمند به افرادی تعلق خواهد گرفت که از جهت علمی سرآمد هستند. شایان ذکر است که در این برنامه میزبان تعدادی از وزرای بانوان کشورهای اسلامی خواهیم بود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در ادامه گفت: روز دوشنبه نشست نخبگانی در حضور ریاست جمهوری برگزار خواهد شد و بانوان صاحب نظر و زنان از اقشار مختلف مطالب، پیشنهادات و پرسش های خود را به ایشان ارائه خواهند داد.

برنامه شهرستان ها در ایام ولادت حضرت زهرا(س)

دکتر خزعلی ضمن بیان برنامه های شهرستان ها و دیگر استان ها به مناسبت هفته بزرگداشت زن و مادر بیان کرد: برنامه های مختلفی را در استان ها و شهرستان های مختلف برای بزرگداشت مقام زن برگزار خواهیم کرد. تقدیر از مادران شهدا و زنان خردمند، برگزاری نشست هایی با هدف تکریم مقام زنان، برگزاری نمایشگاه هایی که توانمندی و دستاوردهای زنان را به نمایش می‌گذارد، افتتاح برخی از مراکزی که مختص به زنان است مثل ورزشگاه، برگزاری کارگاه های آموزشی در بخش های سبک زندگی، برگزاری مسابقات و  جلسات مشاوره رایگان برای خانواده ها که شامل مشاوره های حقوقی ، خانوادگی، تربیتی از جمله برنامه هایی هستند که در این هفته برگزار خواهند شد.

آزادسازی زنان زندانی جرایم غیرعمد 

وی در تشریح سایر برنامه هایی که در این هفته برگزار می شوند، تصریح کرد: بخش های دیگر برنامه های ما در این روزها عبارت است از:انعقاد تفاهم نامه ها با دستگاه های مختلف در راستا ی حمایت از زنان، تولید تصاویر ومحتواهای گرافیکی ، آزادسازی زنان زندانی جرایم غیرعمد و برنامه های حمایتی از زنان زندانی و خانواده های شان. اکران فیلم های رایگان، بازدید رایگان از موزه ها ، برگزاری بازارچه های فصلی برای زنان سرپرست خانوار و…    

مرخصی تشویقی زنان کارمند در روز مادر 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمور درجریان این نشست گفت: پویش «یک حس خوب» به مناسبت هفته بزرگداشت زن برگزار می شود و از این موضوع از طرف وزارت کشور اعلام شده است. مطابق این پویش تمامی بانوان تهرانی و نیز بانوان دیگر استان ها در روز یکشنبه هم زمان با روز زن از مرخصی تشویقی برخوردار خواهند شد.

منبع: فارس