بررسی مشکلات بانوان در دومین سفر فراکسیون زنان مجلس/نائین، خور و بیابانک مقصد سفر دوم

به گزارش جهان بانو، اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به منظور رسیدگی به مطالبات بانوان شهرستان‌های نائین، خور و بیابانک، بررسی مشکلات آن ها و نقش‌آفرینی این بانوان در امر توسعه به این منطقه سفر کردند. الهام آزاد، نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با سفر اعضای فراکسیون […]

الهام آزاد: بررسی مشکلات زنان در دومین سفر فراکسیون زنان مجلس/نائین، خور و بیابانک مقصد سفر دوم

به گزارش جهان بانو، اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به منظور رسیدگی به مطالبات بانوان شهرستان‌های نائین، خور و بیابانک، بررسی مشکلات آن ها و نقش‌آفرینی این بانوان در امر توسعه به این منطقه سفر کردند.

الهام آزاد، نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با سفر اعضای فراکسیون زنان به این شهرستان‌ها اظهار کرد: باید این موضوع را در نظر گرفت که اساس کار مجلس در ابتدای شکل‌گیری بر موضوع بررسی‌های میدانی برای آشنا شدن با مشکلات و مطالبات مردم بنا نهاده شده است، لذا از نمایندگان فراکسیون زنان به منظور آشنایی با مشکلات این شهرستان‌ها به خصوص در حوزه مسائل بانوان دعوت به عمل آمد تا از نزدیک با این مسائل آشنا شوند.

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: به دلیل وسیع بودن چالش ها و مسائل خاص هر منطقه، نمی‌توان یک راهکار را برای تمام مناطق کشور در پیش گرفت. بنابراین تلاش ما در این سفر بر این است که در قسمت توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی، پیگیری حمایت‌های مورد نیاز در حوزه بانوان شهرستان را در سطح کلان در مجلس شورای اسلامی دنبال کنیم.

مشارکت بانوان در توسعه از اهمیت برخوردار است

وی در ادامه گفت: بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، بنابراین نمی‌توان تاثیرگذاری آن ها را انکار کرد و این مسئله لزوم توجه به حوزه بانوان را بیش از پیش نمایان می‌کند. باید گفت که حتی تحقق توسعه یافتگی نیز در کشور به مشارکت بیشتر بانوان بستگی دارد.

آزاد عنوان کرد: در این سفر نمایندگان مجلس و اعضای فراکسیون زنان در یک ارتباط دو سویه مسائل بانوان فعال و کارآفرین شهرستان خور و بیابانک و نائین را بررسی خواهند کرد تا خواسته های به حق آنها را به وسیله مسئولین و وزرا پیگیری کنند و در راستای برطرف کردن این مشکلات طرح‌هایی را ارائه بدهند.

توجه به توانمندسازی زنان از مسائل ضروری است

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان یک سند بالادستی از سوی آیت الله خامنه ای صادر شده است. با توجه به این بیانیه ارجمند بانوان جوان می‌توانند برای رسیدن به اهداف این سند کامل و جامع و پیشرفت در ابعاد گوناگون جامعه از جمله ابعاد فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به نقش‌آفرینی بپردازند. این موضوع لزوم توجه به حوزه بانوان را بیشتر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: جای امیدواری است که این سفر آغازی برای افزایش توجه به توانایی بانوان شهرستان ها باشد و در به وجود آوردن یک بستر به منظور تسهیل مشکلات آنان در سطح ملی کمک کند.

منبع: مهر