برخورد سلیقه ای مدیران و کارفرماها در اعمال دورکاری مادران شاغل

به گزارش جهان بانو نشست استانی قرارگاه مقابله با کرونا در ایلام برگزار شد و از موضوعات مطرح شده در آن برخورد متناقض مدیران و کارفرمایان در اعمال دورکاری بانوان بود و افراد حاضر در این نشست از این رویه انتقاد کردند. زینب شیرخانی، مدیرکل زنان استانداری ایلام در رابطه با این موضوع خواهان وحدت […]

برخورد سلیقه ای مدیران و کارفرماها در اعمال دورکاری مادران شاغل

به گزارش جهان بانو نشست استانی قرارگاه مقابله با کرونا در ایلام برگزار شد و از موضوعات مطرح شده در آن برخورد متناقض مدیران و کارفرمایان در اعمال دورکاری بانوان بود و افراد حاضر در این نشست از این رویه انتقاد کردند.

زینب شیرخانی، مدیرکل زنان استانداری ایلام در رابطه با این موضوع خواهان وحدت رویه کارفرمایان و مدیران در اعمال دورکاری این بانوان در استان شد و بیان کرد: با توجه به اینکه بخشنامه دورکاری مادران باردار، بانوان دارای فرزند زیر ۶ سال و مادرانی که فرزند معلول دارند از سوی مرکز ابلاغ شده است، لازم است که کارفرمایان و مدیران به طور ویژه ای برای اجرای آن اقدام کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام اضافه کرد: لازم است که نسبت به رعایت چارچوب ضوابط این بخشنامه اهتمام شود و نحوه برخورد با آن متناقض و مغرضانه نباشد، چرا که در حال حاضر بر اساس تماس هایی که زنان شاغل از گوشه و کنار ایلام با ما برقرار کرده اند، معتقدیم که در اعمال این بخشنامه برخورد سلیقه ای صورت گرفته است.

شیرخانی خاطر نشان کرد: تعداد زیادی از کارفرماها و مدیران به اجرای رویه یکسان پایبند نیستند و نحوه عملکرد آنها در اجرای بخشنامه متناقض است.

وی تصریح کرد: حفاظت از بنیان خانواده از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید به آن توجه کرد و به منظور حفظ سلامت این افراد که از شرایط ویژه ای برخوردار هستند، نیازمند اتخاذ یک وحدت رویه در اجرای این بخشنامه هستیم تا از اعتراض دیگر زنان شاغل جلوگیری شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام در پایان گفت: بخشنامه اجرای دورکاری بانوان به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود و امیدوار هستیم که در عمل نیز به اجرا درآید تا دغدغه این زنان مرتفع گردد.

منبع: ایسنا