ایلان ماسک به فریاد بحران جمعیت می رسد

ایلان ماسک کمک هزینه فرزندپروری کارمندانش را افزایش می دهد ایلان ماسک کیست: ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر ۵۱ ساله و ثروتمند ترین شخص جهان و پدر ۹ فرزند، اعلام کرد که قصد داردکمک هزینه های فرزند پروری را به میزان قابل توجهی در شرکت‌هایش از جمله تسلا (TSLA.O) افزایش دهد و جزئیات این کار احتمالاً […]

ایلان ماسک کمک هزینه فرزندپروری کارمندانش را افزایش می دهد

ایلان ماسک کیست:

ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر ۵۱ ساله و ثروتمند ترین شخص جهان و پدر ۹ فرزند، اعلام کرد که قصد داردکمک هزینه های فرزند پروری را به میزان قابل توجهی در شرکت‌هایش از جمله تسلا (TSLA.O) افزایش دهد و جزئیات این کار احتمالاً ماه آینده اعلام خواهد شد.

حل بحران جمعیت:

اظهارات او یک روز پس از آن بیان شد که ماسک توییت کرد که تمام تلاش خود را برای کمک به آنچه که او آن را «بحران کم جمعیتی» می‌خواند، انجام خواهد داد.ماسک در توییتی گفت: «این کار برای کودکان است البته در صورت امکان که ارزشش را دارند. من قصد دارم کمک هزینه های فرزند پروری را در شرکت هایم به میزان قابل توجهی افزایش دهم».

شرکت های تحت نظر :

ماسک علاوه بر تسلا و نورو لینک، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت خصوصی موشک اسپیس ایکس است. بر اساس گزارش تاثیر آن، مزایای کارکنان تسلا شامل ۱۶ هفته مرخصی با حقوق است. این در مقایسه با ۲۴ هفته مرخصی با حقوق در شرکت گوگل است، که مدتهاست به عنوان پیشگام جهانی در مزایای محل کار شناخته می شود.

برابری حقوق زن و مرد کارمندان:

برخی از کارشناسان این نگرانی را مطرح کردند که دستور اخیر ماسک برای بازگشت به شرکت برای کارمندان، می تواند نمایندگی زنان را که برنامه ی دورکاری را نیز دارند، را دچار ضعف کند.ملیسا اتکینز، یکی از شرکای Obermayer که نماینده مشتریان در زمینه‌های مختلف کار و اشتغال است، گفت: «اگرچه این سیاست ظاهراً بی‌طرف است، اما می‌تواند تأثیری تبعیض آمیزی بر زنان و افراد ناتوان داشته باشد».

سخت گیری کاری:

ماسک اخیراً به کارمندان تسلا و اسپیس ایکس گفته است که حداقل ۴۰ ساعت در هفته را در دفتر کار کنند یا کلا کار را ترک کنند. این سیاست برخلاف بسیاری از شرکت‌های فناوری و خودروسازان است که ترکیبی از کار در دفتر و دور کاری را ارائه می‌دهند.