ایجاد نمایشگاه دائمی در شهرستان املش؛ راهی برای نجات بازار صنایع دستی

به گزارش جهان بانو فاطمه سلیمان زاده، پیشران دوخت لباس محلی املش در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ایجاد نمایشگاه دائمی در شهرستان املش باعث بهبود بازار صنایع دستی این شهرستان خواهد شد. پرداختن به صنایع دستی از آن دسته فعالیت هایی است که  برای انجام آن و استمرار در آن حقیقتا باید […]

ایجاد نمایشگاه دائمی در شهرستان املش؛ راهی برای نجات بازار صنایع دستی

به گزارش جهان بانو فاطمه سلیمان زاده، پیشران دوخت لباس محلی املش در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ایجاد نمایشگاه دائمی در شهرستان املش باعث بهبود بازار صنایع دستی این شهرستان خواهد شد. پرداختن به صنایع دستی از آن دسته فعالیت هایی است که  برای انجام آن و استمرار در آن حقیقتا باید به این کار علاقه مند باشید. هنرمندان ما در همه رشته های هنرهای صنایع دستی عاشق کار و تولید هستند.

سلیمان زاده اضافه کرد: نمایشگاه دائمی در شهرستان املش وجود ندارد و به همین دلیل زنان هنرمندی که در تولیدات صنایع دستی اشتغال دارند بسیار نگران این موضوع هستند، چرا که فروش محصولات شان با رکود مواجه است.

وی افزود: همانطور که می دانید فعالیت در زمینه صنایع دستی از آن دسته کسب و کارهایی است که چندان درآمد ندارد. فعالان این کسب و کارها مجبور به فعالیت در چند رشته هنری مانند گلیم بافی، رشتی دوزی و خیاطی و رشته هایی از این دست هستند تا بتوانند درآمد قابل قبولی کسب کنند.

سلیمان زاده تاکید کرد: اکنون مشاهده می کنیم که استفاده از رشتی دوزی روز به روز در لباس ها در حال افزایش است و به دلیل گرانی، معمولا افرادی که از بضاعت مالی مناسبی برخوردارند لباس هایی سفارش می دهند که رشتی دوزی هم در آنها انجام شود.

وی بیان کرد: پارچه های مورد استفاده در رشتی دوزی گران است و ابریشم و کرونا نیز تا حدودی بازار این صنعت را کساد کرده است، اما حمایت های جدی می تواند به رونق گرفتن این بازار کمک شایانی کند.

سلیمان زاده خاطر نشان کرد: ایجاد نمایشگاه هایی که دائمی نیستند، چندان به بهبود فروش محصولات صنایع دستی کمک نمی کند و تنها ایجاد یک نمایشگاه دائمی می تواند بازار محصولات صنایع دستی شهرستان املش را با رونق مواجه کند.

وی تصریح کرد: هنوز هم بسیاری از افراد از جمله دختران جوان و زنان سرپرست خانوار تمایل دارند تا در عرصه صنایع دستی به فعالیت بپردازند و اقداماتی مانند تحقق بیمه و تسهیلات کم بهره می تواند به انگیزه داشتن وکمک به آنان بسیار موثر باشد.

منبع: ایسنا