اهداء وام ۱۰۰ میلیونی به زوج‌های دهه شصتی روستاها و عشایر

به گزارش جهان بانو، انسیه خزعلی،معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور اظهار کرد: مقرر شده است که به مناسبت هفته روستا و عشایر، به همه زوج‌های دهه شصتی که ساکن روستا هستند و یا از عشایر به شمار می آیند، در صورتی که از آغاز هفته روستا و عشایر امسال (از ۱۵ مهر ۱۴۰۰) […]

اهداء وام 100 میلیونی به زوج های دهه شصتی متولد روستا و عشایر

به گزارش جهان بانو، انسیه خزعلی،معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور اظهار کرد: مقرر شده است که به مناسبت هفته روستا و عشایر، به همه زوج‌های دهه شصتی که ساکن روستا هستند و یا از عشایر به شمار می آیند، در صورتی که از آغاز هفته روستا و عشایر امسال (از ۱۵ مهر ۱۴۰۰) تا پایان سال جاری ازدواج کنند، جمعا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات تعلق گیرد.

وی با اشاره به گفت و گوهایی که معاونت زنان با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور داشته است، تصریح کرد: این تسهیلات در کنار وام ازدواج ۷۰ میلیون تومانی به این زوج های متولد دهه شصت تعلق می گیرد. البته پیگیر این موضوع هستیم که مبلغ این وام را افزایش دهیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور افزود: منابع مالی این وام به وسیله معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تامین می‌شود. اینکه کدام بانک ها عامل پرداخت این وام هستند و جزئیات بازپرداخت و سود وام یادشده باید از چه طریقی پرداخت شود، اطلاعاتی است که به زودی منتشر خواهد شد.

همچنین دکتر خزعلی در پاسخ به این پرسش که آیا بهتر نیست دولت به جای ارائه وام به جوانان، تسهیلاتی در قالب هدیه به آنها ارائه دهد تا از بدهکاری آنها به بانک‌ها جلوگیری شود؟ خاطر نشان کرد: این که این تسهیلات در قالب هدیه به جوانان داده شود، بسیار خوب است، اما در شرایط فعلی بودجه دولت این اجازه را نمی‌دهد. اهداء این وام ها سبب می‌شود جوانان به دنبال کسب و کار بروند و این موضوع را در گوشه ذهن داشته باشند که باید این تسهیلات را بازگردانند. از طرفی اگر این وام‌ها سود زیادی نداشته باشند، می‌توانند باعث حرکت و پویایی جوانان روستایی شوند.

منبع: ایسنا