انسیه خزعلی: هیچ حمایت و پشتیبانی مانند احساس هویت بخشیدن به کودکان فرزندخوانده نیست

به گزارش جهان بانو نشست تجلیل و قدردانی از تعدادی از خانواده‌های فرزند پذیر برگزار شد. در این نشست انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به خانواده‌های فرزندپذیر و اهمیت کار آن ها اظهار کرد: امیدواریم که ما نیز در مسیر توسعه و آسان گردانیدن این کار نیکو گامی برداریم. اهمیت […]

نشست تجلیل از والدین فرزندپذیر با حضور انسیه خزعلی برگزار شد

به گزارش جهان بانو نشست تجلیل و قدردانی از تعدادی از خانواده‌های فرزند پذیر برگزار شد. در این نشست انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به خانواده‌های فرزندپذیر و اهمیت کار آن ها اظهار کرد: امیدواریم که ما نیز در مسیر توسعه و آسان گردانیدن این کار نیکو گامی برداریم. اهمیت هیچ حمایت و پشتیبانی مانند پذیرفتن، آوردن این فرزندان در کانون خانواده خود و احساس هویت بخشیدن به آن ها نیست.

وی افزود: شاید بسیاری از روزهایی که در دو ماه گذشته مسئولیت معاونت را عهده دار بوده ام، بسیار به من سخت گذشته باشد؛ رنجها و دردهای افراد را مشاهده کردم؛ مشکلات و معضلاتی که در زندان وجود داشت را به چشم خود دیدم؛ در میان بانوانی که سرپرستی خانواده شان را بر عهده داشتند، به مشاهده سختی ها پرداختم؛ مرد و زنی که در زندان بودند و فرزندانشان در آوارگی به سر می بردند. این مسائل و مشکلات تلخی هایی است که زمانی که انسان قادر به رفع آن ها نباشد، پیوسته به آن مسائل می اندیشد و با آن ها زندگی می‌کند. در چنین مواردی انسان از فکر اینکه چه اقدامی از دستش ساخته است، رها نمی‌شود.

خزعلی خانواده‌های فرزندپذیر حاضر در این نشست را مخاطب قرار داد و تاکید کرد: شاید یکی از زیباترین کارهایی که شما به انجام آن مبادرت کرده اید، این مسئله بود که بعضی از این بچه ها را تحت پوشش خود قرار دادید و تنها پوشش دادن این کودکان به وسیله امکانات موجود بسنده و کافی نیست. به شما تبریک می‌گویم که این راه را در زندگی خود برگزیدید.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ضمن مخاطب قرار دادن پدر و مادرهایی که کودکان معلول را انتخاب کرده اند، به آن ها تبریک گفت و اضافه کرد: در مواردی بعضی از این معلولیت‌ها و بیماری‌ها گرفتاری و سختی فوق العاده ای برای والدین اصلی به وجود می‌آورد؛ آنچنان که تاب و توان لازم را از آن ها می‌گیرد. با این وجود شما بزرگواران با بزرگ منشی، کرامت و با معامله‌ای که با خداوند انجام دادید، پشتیبانی از آن ها و سرپرستی آن ها را عهده دار شدید و این کار به طور قطع چندین برابر اجر دارد.

وی یادآور شد: امیدواریم که ما نیز در مسیر توسعه و آسان گردانیدن این کار نیکو گامی برداریم. اهمیت هیچ حمایت و پشتیبانی مانند پذیرفتن این فرزندان ، آوردن آن ها در خانواده خود و احساس هویت بخشیدن به آن ها نیست.

خزعلی عنوان کرد: شاید تعداد زیادی از این بچه ها مشکلات مادی نداشته باشند یا بتوانیم مشکلات مادی آن ها را به آسانی برطرف و تامین کنیم، با این وجود مشکلات هویتی آن ها و اینکه احساس کنند می توانند پشتیبان و حامی داشته باشند و به جایی وابسته باشند، از اهمیت بسیاری برای آن ها برخوردار است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بیان کرد: ما این کار را به عنوان اقدامی نمادین انجام داده ایم و به دنبال این موضوع هستیم که خانواده‌های دیگری نیز طعم شیرین این کار را بچشند.

وی خاطر نشان کرد: از شما تقاضا می‌کنم که مسیر‌های گسترش فرزندخواندگی را به ما نشان دهید و لذت‌ها و مشکلات این مسیر را مطرح کنید. درست است که ما قادر نیستیم تا لذت‌های معنوی این کار را توصیف کنیم اما امیدوار هستیم توانایی رفع مشکلات را داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری آنا