انسیه خزعلی: استان یزد دومین استان از نظر نرخ بیکاری بانوان در کشور است

به گزارش جهان بانو انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری عصر دیروز در نشست شورای اداری استان یزد که با حضور رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت برگزار شد، بیان کرد: در این سفر مواردی از توانمندسازی بانوان به خصوص زنان زندانی و زنانی از دیگر اقشار را در استان یزد مشاهده کردیم. […]

انسیه خزعلی: استان یزد دومین استان از نظر نرخ بیکاری بانوان در کشور است

به گزارش جهان بانو انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری عصر دیروز در نشست شورای اداری استان یزد که با حضور رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت برگزار شد، بیان کرد: در این سفر مواردی از توانمندسازی بانوان به خصوص زنان زندانی و زنانی از دیگر اقشار را در استان یزد مشاهده کردیم.

خزعلی به دیدار با خانواده شهدا اشاره کرد و افزود: در همه موارد یادشده شاهد صبری ستودنی در بانوان این استان بوده ایم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: بانوان استان یزد از نظر نرخ سواد رتبه چهارم در کشور را دارا هستند. با این وجود این بانوان با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند و باتوجه به آمارها استان یزد دومین استان کشور از نظر نرخ بیکاری بانوان است. بانوان نخبه این استان در این زمینه گلایه مند هستند.

وی تصریح کرد: فعالیت بانوان در مشاغل خانگی و کارخانه ها و …. قابل توجه است، اما با چالش هایی همچون قوانین و شرایط خاص که اجرای آنها در حیطه توانایی های بانوان نیست و همچنین با مشکلاتی مانند عدم اعتماد سرمایه گذاران و …. روبرو هستند.

خزعلی به مسئله آسیب پذیری زنان در استان یزد اشاره کرد و گفت: مسائلی همچون حاشیه نشینی و مهاجرت، بانوان را آسیب پذیرتر کرده است، آنچنان که اغلب زنان زندانی در بند نسوان یزد غیربومی‌ هستند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده عنوان کرد: حمایت از ورزشکاران یکی از موضوعات حائز اهمیت در این استان است. باید گفت که در فضای مجازی گلایه های بسیاری در ارتباط با کمبود امکانات و فضای ورزشی در استان یزد وجود داشت. در این زمینه بازدیدهایی انجام گرفت و متاسفانه مشاهده کردیم که این محرومیت ها بسیار زیاد است، زیرا انجام ورزش برای سلامت روح و جسم بانوان امری ضروری محسوب می شود.

وی ضمن اشاره به مشکلاتی که همسران شهید و دختران آن ها با آن دست و پنجه نرم می کنند، افزود: این موارد به بنیاد شهید و امور ایثارگران منتقل خواهد شد.

خزعلی تصریح کرد: حقیقتا روحیه قنات، قنوت و قناعت در بانوان استان یزد احساس می شود. دلسوزی بانوان این استان به خصوص بانوان پزشک برای اقشار گوناگون موضوعی قابل ستایش است.

منبع: مهر