اندر مصائب آموزش جنسی در مدارس/بارداری ناخواسته نوجونان و آینده ای که به دنبال آن تباه می‌شود

به گزارش جهان بانو، یک تماس وحشتناک با ۹۱۱ ، تحقیقات تکان دهنده ای را در ارتباط با یک مادر نوجوان آغاز کرد که ظاهراً نوزاد تازه متولد شده خود را در یک سطل زباله در نیومکزیکو انداخته بود. این مادر جوان که ۱۸ سال دارد و نام وی الکسیس آویلا است، به تلاش برای […]

اندر مصائب آموزش جنسی در مدارس/بارداری ناخواسته نوجونان و آینده ای که به دنبال آن تباه می‌شود

به گزارش جهان بانو، یک تماس وحشتناک با ۹۱۱ ، تحقیقات تکان دهنده ای را در ارتباط با یک مادر نوجوان آغاز کرد که ظاهراً نوزاد تازه متولد شده خود را در یک سطل زباله در نیومکزیکو انداخته بود.

این مادر جوان که ۱۸ سال دارد و نام وی الکسیس آویلا است، به تلاش برای قتل و کودک آزاری متهم شده است. این هفته فیلم‌های نظارتی از یک زن جوان در حال پرتاب کیسه زباله به داخل سطل زباله در خارج از یک مرکز خرید در هابز نیومکزیکو منتشر شد. بنا بر گفته پلیس محلی داخل این کیسه زباله یک کیف قرار داشت و پسر تازه متولد شده این دختر نوجوان که ساعاتی پیش به دنیا آمده بود،  به طرز معجزه آسایی شش ساعت بعد زنده کشف شد و اکنون در وضعیت پایداری قرار دارد.

خانم آویلا در پرونده ای که موجی از شوک را در سراسر آمریکا به وجود آورده است، به اتهام اقدام به قتل و کودک آزاری بازداشت شد.

سه رهگذر نوزاد را در حال یخ زدن در سطل زباله پیدا کردند و با ۹۱۱ تماس گرفتند

این پرونده در ۷ ژانویه آغاز شد؛ در آن روز پلیس یک تماس وحشت زده در حوالی ساعت ۷:۴۵ بعد از ظهر روز جمعه از یک فرد دریافت کرد که می گفت نوزادی را در زباله دانی پیدا کرده است. مرد تماس‌گیرنده گفته بود: «ما الان یک نوزاد را در سطل زباله ….خیابان پیدا کردیم.“ او ناله می کند، یعنی گریه نمی کرد. من به دنبال چیزهایی در زباله دان بودم و صدای او را شنیدیم …من اول که صدای ناله او را شنیدیم نمی‌دانستم بچه است. فکر کردم گربه است.» سپس صدای زنی شنیده شده است که به تماس ملحق می شود و می گوید نوزاد “بسیار ضعیف” است.

او می‌گوید: «او هنوز بند نافش را وصل است.این بچه خیلی سردش است، او دارد یخ میزند و او بسیار، بسیار، بسیار ضعیف است.» پس از آن نیز صدای ناله خفیفی از کودک در پس زمینه تماس تلفنی شنیده شده است.

آگوست فونز، سرپرست پلیس هابز بعد از ظهر دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که سه نفر از رهگذران (مایکل گرین، هکتور جسو و اپریل میدو ) در حال عبور از کنار سطل زباله ای در مرکز خرید برادمور در بلوک ۱۴۰۰ N. Thorps  قرار داشتند.

سرپرست پلیس هابز افزود: این سه نفر پس از شنیدن صدای گریه یک نوزاد، کیسه زباله را بیرون می‌آورند. ابتدا تصور می‌کنند که آنچه شنیده اند ممکن است که صدای یک بچه گربه یا یک سگ باشد، اما در نهایت یک نوزاد را از داخل کیسه زباله پیدا کرده اند.

وی در ادامه گفت: آنها نوزاد تازه متولد شده را در حالی کشف کرده بودند که در حوله ای کثیف و خیس پیچیده شده بود و روی آن خون خشک شده بود و بند ناف هنوز به آن متصل بود.

فیلم‌های نظارتی از فروشگاهی در همان نزدیکی، سه نفر را نشان می‌دهد که در کنار یک کامیون ایستاده‌اند و پیش از آنکه یکی از آنها کیسه زباله سیاه را بیرون آورد و آن را باز کند، درون سطل زباله را نگاه می‌کنند. یکی از این سه نفر هنگامی که متوجه محتویات کیسه می شود، به سرعت در کیسه را باز می کند. زن بچه را بیرون می‌آورد، او را در آغوش می‌گیرد و برای گرم نگه داشتن نوزاد وارد کامیون می شود. در همین حال یکی از این سه نفر پشت تلفن دیده می شود. دقایقی بعد نیز چند عدد آمبولانس دیده می شوند که برای رسیدگی به وضعیت نوزاد به محل اعزام شده‌اند. رئیس فونز گفت که نوزاد در محل حادثه تحت مداوا قرار گرفت و برای رسیدگی بیشتر به بیمارستان منتقل شد. این کودک از روز دوشنبه در وضعیت پایداری قرار داشته است. سرپرست پلیس هابز از عکس العمل به جا و مناسب سه رهگذر که در نجات جان نوزاد نقش بسیار مهمی ایفا کرده اند، تقدیر و تشکر کرد.

فیلم های نظارتی پلیس را به سمت مادر جوان هدایت می کند

بازرسان به لطف فیلم های نظارتی که در فروشگاه Rig Outfitters و Home Store در همان نزدیکی، متعلق به Joe Imbriale گرفته شده بود، به ردیابی مجرم پرداختند. این ویدئو که در فضای مجازی انتشار یافته است، حوالی ساعت ۲ بعدازظهر جمعه یک خودروی سفید رنگ را نشان می دهد که در کنار زباله دانی می ایستد.

این زن که بعداً نام وی فاش شد، در حال بیرون آمدن از صندلی راننده درب عقب خودرو را باز کرد و کیسه زباله سیاهی را از صندلی عقب برداشت. سپس بسته را پیش از بازگشت به اتومبیل و دور شدن از صحنه، داخل زباله‌دان پرتاب کرد. بر اساس شواهد مشخص شده است که نوزاد قریب به ۶ ساعت در سطل زباله در دمای منهای ۳۰ درجه فارنهایت قرار داشته است.

بازرسان موفق شدند به وسیله این فیلم یک پلاک جزئی را به ثبت رسانند و این نشانه کوچک آنها را به منزل خانواده خانم آویلا هدایت کرد. در آنجا، والدین خانم آویلا گفتند که این دختر آنها بوده که این وسیله نقلیه را رانندگی کرده است.

سرپرست پلیس هابز اظهار داشت: هنگامی که افسران در ارتباط با ماهیت تحقیق خود به والدین این دختر نوجوان اطلاعاتی را ارائه کردند، آنها پذیرفتند که الکسیس آویلا همراه با پلیس به اداره انتظامی آن شهر برود.

این مادر نوجوان در اعترافات خود اظهار داشت به دلیل اینکه از بارداری خود بی اطلاع بوده، از دانستن این موضوع وحشت زده شده است. الکسیس آویلا به بازرسان اعتراف کرد که چند ساعت پس از تولد نوزاد، او را در سطل زباله رها کرده است.

رئیس فونز در ارتباط با این موضوع بیان کرد: این نوجوان به افسران گفته است که پس از زایمان در روز جمعه، تنها یک روز پس از اینکه متوجه بارداری خود شده، دچار هراس و وحشت شده است. بر اساس گفته های الکسیس آویلا وی در ششم ژانویه در جست و جوی مراقبت های پزشکی بود، زیرا از یبوست و درد شکم رنج می برد. این مادر نوجوان پس از مراجعه به مراکز درمانی از بارداری خود اطلاع پیدا کرد.

وی اضافه کرد: الکسیس آویلا پس از آن روز متحمل دردهای بیشتری در ناحیه معده خود شد و در نهایت در حمام خانه پدر و مادر خود زایمان کرد. این مادر نوجوان گفته است که از شدت سراسیمگی نمی دانسته چه کند و یا با چه کسی تماس بگیرد. وی در نهایت تصمیم گرفت که بند ناف نوزادش را ببرد، او را در یک حوله کثیف پیچید و در کیسه زباله رها کند. 

سرپرست پلیس هابز خاطر نشان کرد: از این مادر جوان پرسیده شد که آیا به این موضوع فکر کرده است که پس از رها کردن نوزاد در سطل زباله‌ ممکن بود چه اتفاقی برای این کودک رخ دهد و او در پاسخ سکوت کرد و چیزی نگفت.

الکسیس آویلا هویت پدر نوزاد را به بازرسان اطلاع داده است. با این وجود رئیس فونز تصریح کرد که این موضوع در رسانه ها منتشر نخواهد شد، چرا که این پدر بسیار کم سن وسال است. بر اساس شکایت جنایی این دوستان جوان در مرداد ماه از هم جدا شده بودند.(قطع رابطه)

مادر الکسیس آویلا به بازرسان گفته است که از بارداری دخترش اطلاعی ندارد. با این وجود، برخی از دوستان مدرسه‌ ای این مادر نوجوان در خصوص ادعای وی مبنی بر بی اطلاعی از بارداری خود شک کرده اند و به DailyMail.com گفته اند که او در پاییز پیش از آنکه در ماه دسامبر به مدرسه نرود، “در مورد بارداری خود گفته بود”.

آینده مادر و نوزاد چیست؟

این مادر نوجوان در ۸ ژانویه به اتهام اقدام به قتل و کودک آزاری بازداشت شد. این نوجوان ۱۸ ساله کمتر از دو ساعت بعد با گرو گذاشتن وثیقه ای ۱۰۰۰۰ دلاری آزاد شد. وی قرار است روز چهارشنبه در جلسه دادگاه منطقه لیا حاضر شود و در صورت مجرم شناخته شدن مجازات وی ۱۵ سال زندان خواهد بود. پسر بچه خانم آویلا اکنون در وضعیت پایداری است و تحت حضانت اداره کودکان، جوانان و خانواده نیومکزیکو (CYFD) است.

مشخص نیست که چه کسی در دراز مدت حضانت نوزاد را برعهده خواهد داشت، با این حال پدربزرگ پدری او گفت که خانواده او اکنون به دنبال حضانت پسر کوچک هستند که تصمیم گرفته اند نام او را سائول بگذارند.اسکار آستورگا به DailyMail.com گفت که پسر ۱۶ ساله‌اش استفن پدر نوزاد است و فکر می‌کرد که دوست دختر سابقش پس از جدایی آنها در ماه آگوست دچار سقط جنین شده است.

«البته ما در تلاش برای گرفتن حضانت هستیم. البته. او نوه من است.»

 رئیس فونز گفت: «اگر با یک نوزاد جدید دست و پنجه نرم می کنید، بهترین پاسخ این است که کسی را پیدا کنید که بتواند در این زمینه به شما کمک کند.“با ما تماس بگیرید، و اجازه دهید به شما در عبور از این وضعیت کمک کنیم.”

همه ۵۰ ایالات متحده دارای قوانین “پناهگاه امن” هستند که به مادران در بحران امکان می دهد نوزادان تازه متولد شده خود را بدون خطر جرم انگاری به افراد تعیین شده مانند کارکنان بیمارستان بسپارند.در نیومکزیکو، این قانون به والدین اجازه می‌دهد تا فرزندشان را تا ۹۰ روز پس از تولد به سلامت تحویل دهند.

منبع: جنس اول