برای اولین بار در مصر؛

انتصاب قاضی زن در دادگاه عالی اداری قاهره

به گزارش جهان بانو، رضوی حلمی  (Radwa Helmi) به عنوان نخستین قاضی زن روز شنبه، پنجم مارس سال ۲۰۲۲ میلادی روی صندلی “دادگاه عالی اداری” یا “شورای حکومت” کشور مصر نشست و نام خود را در تاریخ این کشور به ثبت رساند. لازم به ذکر است که دادگاه عالی اداری مصر به عنوان یکی از […]

انتصاب قاضی زن در دادگاه عالی اداری قاهره

به گزارش جهان بانو، رضوی حلمی  (Radwa Helmi) به عنوان نخستین قاضی زن روز شنبه، پنجم مارس سال ۲۰۲۲ میلادی روی صندلی “دادگاه عالی اداری” یا “شورای حکومت” کشور مصر نشست و نام خود را در تاریخ این کشور به ثبت رساند. لازم به ذکر است که دادگاه عالی اداری مصر به عنوان یکی از نهادهای عالی‌رتبه این کشور شناخته می‌شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه حلمی پس از تصمیم سال گذشته “عبدالفتاح سی‌سی” مبنی بر پیوستن ۹۸ زن به دادگاه عالی اداری، به عنوان قاضی در بالاترین سمت این دادگاه منصوب گردید.

وی ابتدا در دادگاه قاهره مشغول به فعالیت بوده، اما در حال حاضر به عنوان یکی از مقامات اصلی ترین نهادهای دادگستری مصر منصوب شده است.

مایا مرسی، رئیس شورای ملی زنان (NCW) در ارتباط با این موضوع خاطر نشان کرد: “پنجم مارس به یک روز تاریخی جدید برای زنان مصر تبدیل شده است”.

گفتنی است که انتصاب حلمی در یکی از عالی‌ترین مراکز دادگستری مصر در آستانه روز جهانی زنان (۸ مارس) صورت گرفت.