امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت زنان و خانواده و دانشگاه جامع علمی کاربردی

به گزارش جهان بانو انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه جامع علمی کاربردی و معاونت زنان و خانواده اظهار داشت: دوستان ما در چند ماه گذشته در دو بخش آسیب زدایی و توانمندسازی در حوزه زنان و خانواده و در راستای ارائه […]

امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت زنان و خانواده و دانشگاه جامع علمی کاربردی

به گزارش جهان بانو انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه جامع علمی کاربردی و معاونت زنان و خانواده اظهار داشت: دوستان ما در چند ماه گذشته در دو بخش آسیب زدایی و توانمندسازی در حوزه زنان و خانواده و در راستای ارائه آموزش‌های بلند مدت و کوتاه مدت اقداماتی انجام داده اند.

خزعلی افزود: آموزش سنگ بنا و اساس هر عملی است و همانطور که امام علی علیه السلام در حدیثی اهمیت دانش و مهارت انسان را گوشزد گرده اند، باید گفت که ارزش انسان به دانش و آگاهی و نوع عملکرد و مهارت اوست. دانشگاه جامع علمی کاربردی این  رسالت را بر دوش دارد که با تکیه بر پشتوانه پژوهشی مسائل علمی را در میدان عمل وارد کند. چنین اقداماتی به نوعی خدمت به خلق است و مردم از نتایج آن استفاده خواهند کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: ما از این موضوع خرسند هستیم که نخستین تفاهم نامه همکاری را با دانشگاه علمی کاربردی منعقد می‌کنیم و امیدواریم که این تفاهم نامه سبب خیر و برکت باشد و از این رو ما آن را به فال نیک می‌گیریم.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم که تفاهم نامه منعقد شده میان دانشگاه جامع علمی کاربردی و این معاونت در زمینه آسیب زدایی و مشکلات مبتلا به بانوان و نیز در جهت توانمندسازی این قشر به ویژه زنان خود سرپرست و بانوان سرپرست خانوار با استفاده از ظرفیت دانشگاه جامع علمی کاربردی تاثیرگذار باشد.

خزعلی ضمن بیان اینکه این معاونت می‌تواند در حوزه بانوان روستایی از ظرفیت وزارت جهاد کشاورزی و سایر بخش‌ها نیز بهره ببرد، اضافه کرد: ما امیدوار هستیم که با استفاده از ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی زمینه آموزش مهارت‌های لازم را برای بانوان خود سرپرست که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، اما مهارت کافی را برای شروع کار در صنایع خلاق و نوآور و فناوری های نوین ندارند، فراهم آوریم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: ما در سفر‌های استانی از مراکزی بازدید می‌کنیم که در زمینه ارائه آموزش‌های مهارتی به بانوان فعال باشند و بتوانیم از فعالیت آنان در این زمینه بهره ببریم. به همین دلیل امیدوار هستیم در قالب تفاهم نامه‌ای که امروز منعقد می‌شود بتوانیم از دوره‌های آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی به صورت حضوری و غیرحضوری بهره مند شویم.

وی افزود: بخش دیگر این تفاهم نامه به ارائه آموزش‌های لازم به بانوان در حوزه آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد می‌پردازد. ما امیدواریم در این حوزه نیز بتوانیم از ظرفیت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو