الساندرا کمپدلی: در ایتالیا معمولا فرصت‌های شغلی سطح بالا به مردان پیشنهاد می‌شود

به گزارش جهان بانو، سرمربی ایتالیایی تیم والیبال بانوان در مصاحبه با رسانه ایتالیایی به مسئله حجاب بازیکنان ایران اشاره و هدف تیمش را راهیابی به رده نیمه نهایی عنوان کرد. نشست خبری الساندرا کمپدلی، سرمربی تیم والیبال زنان کشورمان در کمیته ملی المپیک برگزار شد. این مربی ایتالیایی صحبت‌هایی را با سایت d۱softballnew داشته است […]

الساندرا کمپدلی: در ایتالیا معمولا فرصت‌های شغلی سطح بالا به مردان پیشنهاد می‌شود

به گزارش جهان بانو، سرمربی ایتالیایی تیم والیبال بانوان در مصاحبه با رسانه ایتالیایی به مسئله حجاب بازیکنان ایران اشاره و هدف تیمش را راهیابی به رده نیمه نهایی عنوان کرد.

نشست خبری الساندرا کمپدلی، سرمربی تیم والیبال زنان کشورمان در کمیته ملی المپیک برگزار شد. این مربی ایتالیایی صحبت‌هایی را با سایت d۱softballnew داشته است که در ادامه خواهید خواند:

* ایده درخواست برای حضور روی نیمکت ایران چگونه شکل گرفت؟

– در ارتباط با ایده حضور در ایران به عنوان سرمربی، باید این موضوع را یادآوری کنم که من تنها می‌خواستم شانسم را امتحان کنم. به طور معمول در ایتالیا فرصت‌های سطح بالا به مردان پیشنهاد می‌شود و در بیشتر مواقع بانوان به عنوان مدیر تیم یا فیزیوتراپیست جذب می‌شوند. این یک واقعیت است که در حال حاضر غالب مربیان سطح بالا آقایان هستند و با این وجود که در میان زنان نیز مربیان خوب و شایسته بسیاری حضور دارند، این فرصت به ما داده نمی‌شود.

* راه رسیدن به فدراسیون ایران چه بود؟

– فهمیدم دنبال مربی زن خارجی هستند و دو سال پیش رزومه را فرستادم. آن‌ها تحت تأثیر تمرینات ورزشی و فرهنگی من در سطح جوانان قرار گرفتند، با ولاسکو صحبت کردند و او هم همه چیز را تأیید کرد. پس از این دوره که جهان تغییر کرد، آن‌ها قدرت و ثبات لازم را داشتند که دوباره با من تماس بگیرند. من به همراه چهار نفر دیگر جزو گزینه های تیم ملی قرار داشتم، اما در نهایت اواخر آبان‌ماه انتخاب شدم.

* آیا اهدافی تعیین شده است؟

– ما فعالیت هایمان را با هدف رسیدن به نیمه نهایی آسیا، آغاز می‌کنیم. در این رقابت ها تیم‌های قدرتمندی مانند تایلند، کره، ژاپن و چین حضور دارند و این تیم ها در زمره بیست تیم برتر جهان قرار دارند. شاید این هدف بلندپروازانه به نظر برسد، اما من دوست ندارم به راحتی از این کار دست بکشم. 

* آیا در قرارداد، اقامت شما در ایران پیش‌بینی شده است؟

– در حال حاضر دو هفته است که در ایران حضور دارم و در اواخر ماه ژانویه به ایتالیا باز خواهم گشت. من یک قرارداد ۱ + ۱ سال درخواست کرده ام و می‌خواهم با جست‌وجو در تمام استان‌های ایران کمی وقت بگذارم تا باشگاه‌ها، مربیان و دختران را بشناسم. اکنون نیز ساکن یکی از هتل‌های تهران هستم و در آینده به سراسر کشور سفر خواهم کرد.

* زن بودن در ایران به چه معناست؟

– من می خواهم این تصور را از بین ببرم که زن مطیع حجاب دارد و قادر به انجام کار دیگری نیست. زنان در ایران آگاه هستند که انتخاب می‌کنند نمادی را بپوشند که بخشی از فرهنگ آنان را تشکیل می‌دهد. آن‌ها نوع حجاب خود را کوتاه یا بلند، تیره یا رنگی انتخاب می‌کنند و آن را می‌پوشند، اما چنین چیزی را به عنوان یک مسئولیت سخت احساس نمی‌کنند. هیچ کس تا به امروز مرا مجبور به پوشیدن این پوشش نکرده است، اما من این کار را به عنوان نوعی احترام انتخاب کرده‌ام و به هیچ وجه بر من تأثیر نمی‌گذارد.

* آیا احساس می کنید پیشگام هستید؟

– کاملا. آنقدر زنان برای من نامه می‌نویسند. مسئله شجاعت نیست، بلکه آن ها می خواهند با یک چالش رویارو شوند. همچنین باید به این نکته اشاره کنم که من خوش شانس هستم که خانواده‌ام مرا همراهی می کنند و به حمایت از من می‌پردازند. 

منبع: دانشجو