اقدام خداپسندانه خواهران پزشک بابلی/وقف ارثیه برای بازسازی بخش زنان و زایمان یک بیمارستان

به گزارش جهان بانو بخشش ارثیه یک میلیاردی دو خواهر پزشک بابلی با هدف کمک به عرصه سلامت، خبری بود که از طرف دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام شد. این ارثیه‌ که از والدین مرحوم‌ این بانوان، حاج علی آقا عباس‌زاده و زنده یاد حاجیه خانم شهر بانو ظرافت به آنها رسیده بود، برای نوسازی […]

اقدام خداپسندانه خواهران پزشک بابلی/وقف ارثیه برای بازسازی بخش زنان و زایمان یک بیمارستان

به گزارش جهان بانو بخشش ارثیه یک میلیاردی دو خواهر پزشک بابلی با هدف کمک به عرصه سلامت، خبری بود که از طرف دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام شد. این ارثیه‌ که از والدین مرحوم‌ این بانوان، حاج علی آقا عباس‌زاده و زنده یاد حاجیه خانم شهر بانو ظرافت به آنها رسیده بود، برای نوسازی و بازسازی بخش مامایی زنان و زایمان بیمارستان شهید یحیی‌نژاد بابل اختصاص داده شد.

گفتنی است که اقدامات سخاوتمندانه و انفاق کردن در خانواده این بانوان یک سنت بوده است و آن ها این کار خداپسندانه را از والدین مرحوم‌شان فرا گرفتند و پیوسته کوشش و همت خود را به کار می‌بندند تا شاگرد ممتاز کلاس ایثار و انفاق باشند.

*بازسازی بخش مامایی بیمارستان یحیی‌نژاد بابل/ اهمیت ارتقای خدمات ارائه شده به بیمارستان در شرایط خاص کرونایی

دکتر مولود عباس‌زاده یکی از این بانوان خیر است. وی در ارتباط با انگیزه خود از این اقدام خداپسندانه اظهار کرد: برای جلب رضایت خداوند متعال و خشنودی روح والدین مرحومم که در هنگام زندگانی شان به انجام اعمال خداپسندانه اهتمام جدی داشتند و نیز برای خدمت‌رسانی به اهالی شهرم، بنده و خواهرم با همفکری هم به این جمع بندی رسیدیم تا اولین مبلغ دریافتی از سهم ارثیه ای را که به ما تعلق می گیرد، برای بازسازی بخش مامایی بیمارستان شهید یحیی‌نژاد بابل اختصاص دهیم‌.

این بانوی خیر و خواهرش سال‌هاست که در عرصه سلامت به مردم خدمت رسانی می‌کنند. دکتر عباس‌زاده در ارتباط با دلیل این اقدام خداپسندانه بیان کرد: بنده دوران رزیدنتی‌ام را در بیمارستان یحیی‌نژاد بابل مشغول به خدمت رسانی بوده‌ام و با امکانات و ظرفیت این بیمارستان تا حدودی آشنایی داشتم. من و خواهرم اعتقاد داریم که در این شرایط ویژه کرونایی ارتقا یافتن و بهبود سطح خدمات ارائه شده در بیمارستان بیشتر از گذشته اهمیت دارد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در این حوزه اقدام کنیم.

*تأمین تجهیزات مورد نیاز اتاق عمل بیمارستان امام تهران

او که برای خدمت رسانی و انفاق حد و مرزهای جغرافیایی را به رسمیت نمی شناسد و ایثار خود را محدود به زادگاه خود نمی کند، خاطر نشان کرد: از خداوند متعال برای اینکه توفیق این خدمت رسانی و کمک به همنوع را به ما عنایت کرد، سپاس گذاری می کنم.

عباس‌زاده افزود: هنگامی که پدرم در قید حیات بودند، در حوزه‌های مشابه اقداماتی انجام می دادیم و برای اینکه نیت‌ ما از کار خیر خالص بماند از پرداختن به جزئیات انفاق خودداری کرده‌ایم، اما نمونه‌ای از این اقدامات که شما مصر به بازگو کردن آن هستید، تهیه و تامین وسایل و تجهیزات مورد نیاز اتاق عمل بیمارستان امام خمینی تهران است.
 
بانوی خیر بابلی تصریح کرد: در دوران همه گیری کووید_۱۹ تعداد زیادی از افراد خیر و مهربان برای کمک به بیماران اقدام کردند و ما نیز که به واسطه شغل خود نیازمندی‌های درمان را بیشتر احساس می کردیم، همراه با دیگر افراد خیراندیش از کمک‌های نقدی و غیرنقدی مان دریغ نکردیم.

مادر مُشوق و مُبلغ کارهای خیران خواهران خیر بابلی

وی به حمایت های مادر در زمان حیات خود اشاره کرد و گفت: ایشان همواره برای چنین کارهای خیر و خداپسندانه ای ما را تشویق می کردند و مورد حمایت خویش قرار می دادند. نیکوکاری و اعمال خیر از ارزش و ثواب بسیاری برخوردار است و سبب حل مشکلات و گره‌گشایی در امور زندگی خواهند شد. مرحوم مادرم همواره ضرب‌المثل «تو نیکی می‌کن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز» را به کار می بردند و به تکرار آن می‌پرداختند. گفته های مادرم در ارتباط با انفاق در باورهای ما نیز نهادینه شده است و به همین دلیل همواره تلاش خود را به کار بسته ایم تا در این موضوع توصیه مادر را آویزه گوش‌مان کنیم.

* تأثیرمعنوی انفاق قابل وصف و بازگویی نیست/بازخوردهای مثبت اطرافیان درباره اقدام خداپسندانه

عباس‌زاده اظهار کرد: بسیار خوشنود هستیم که در این عرصه به ایفای نقش‌ پرداخته ایم. انفاق از اثرات معنوی غیر قابل توصیفی برخوردار است و نمی توان به بازگویی آن پرداخت. این اقدام خداپسندانه آرامش و رضایت قلبی وصف ناپذیری دارد و امیدوار هستیم که خداوند متعال دوباره به ما این توفیق را عنایت کند تا در مسیر اتفاق و اقدامات خیرخواهانه قدم برداریم.

این بانوی خیر ضمن بیان اینکه واکنش های اطرافیان در ارتباط با این اقدام خداپسندانه مثبت بوده است، بیان کرد: بازخوردهای مثبت بسیاری را از آشنایان و بستگانمان در ارتباط با این امر خداپسندانه دریافت کرده ایم و خانواده نیز به تشویق بنده در انجام این کار خیر مبادرت کردند.

*باقیات صالحات برتر از مال و فرزند است

وی بر ضرورت پیشی گرفتن از یکدیگر در کار خیر تأکید کرد و در پاسخ به این پرسش که چرا این مبلغ را صرف رفاه بیشتر خود و فرزندان خود نکرده‌ است، توضیح داد: باقیات صالحات حسنه‌ای است که از فرزند، اموال و دارایی ها ارزش بیشتری دارد و پرونده انسان را برای همیشه باز نگه می‌دارد. لازم است که ما در انجام امور خداپسندانه تا جای ممکن از یکدیگر پیشی بگیریم و به همین دلیل است که آرامش اقدامات نیک و خداپسندانه قابل مقایسه با هیچ آرامش دیگری نیست.

عباس‌زاده در پاسخ به این پرسش که اگر دوباره توفیق خدمت‌رسانی به زادگاه‌تان را داشته باشید کمک‌ خود را به چه بخش هایی اختصاص می‌دهید، عنوان کرد: اگر خداوند توفیق دهد مایل هستم تا برای بازسازی، تجهیز و تأمین مراکز درمانی به خدمت رسانی بپردازم.

درس همنوع دوستی از پدر و مادر

این بانوی خیر بابلی با گرامی‌داشت یاد و خاطر پدر و مادر  مرحومش یادآور شد: والدینمان به ما آموختند که نسبت به مشکلات افرادی که در اطراف ما وجود دارند، بی‌تفاوت نباشیم و در صورت توانایی در راستای برداشتن باری از دوش هموطنان از هر اقدامی که از دست‌مان برمی‌آید برای کمک به همنوعان دریغ نورزیم.

وی در ادامه گفت: کمک به موسسات خیریه برای گره‌گشایی از مشکلات افراد گرفتار و نیکی کردن به دیگران از جایگاه ارزشمند و بالایی برخوردار است و لازم است که چنین اقداماتی در جامعه ما به ارزش و فرهنگ عمومی مبدل شود.

*افراد مرفه جامعه در کار خیر از هم سبقت بگیرند

عباس‌زاده خاطر نشان کرد: انجام چنین کارهایی آرامش قلبی و شادی پایان ناپذیری را مهمان قلب های شما خواهد کرد و به همین دلیل به همه افراد ثروتمند جامعه مان که برای انجام اقدامات خیر در تردید هستند، پیشنهاد می‌کنم که این شادی را از خودشان دریغ نکنند و در انجام امور خیر از یکدیگر پیشی بگیرند.

این بانوی خیر در توصیف ارادت خود به شهر و همشهریانش بیان کرد: بابل زادگاه بنده است و این شهر را بسیار دوست دارم. با این وجود که سال‌های بسیاری را در شهر تهران سپری کرده ام، تعلق خاطر بسیار زیادی به شهر بابل دارم.

*بابل مملو از افراد نیکوکار و خیر

وی افزود: بنده ارادت بسیاری به همشهریانم دارم و برای من باعث افتخار است که در دیاری  زاده شده ام که مملو از افراد نیکوکار  و خیرخواه است که نسبت به همنوع خود دغدغه‌مند هستند و از انجام کارهای خیر دریغ نمی کنند.

عباس‌زاده از دکتر سالکی، رئیس بیمارستان یحیی‌نژاد بابل و هیأت امنای موسسه خیریه این بیمارستان تقدیر و تشکر کرد و اظهار کرد: از پرسنل این بیمارستان که در فراهم آوردن زمینه انجام این کار خیر تلاش کردند، سپاسگزارم و قدردان زحمات این عزیزان هستم.

گفتنی است که مینا و مولود عباس‌زاده، بانوان نیک اندیش بابلی مبلغ یک‌میلیارد تومان از ارثیه خود را به  نوسازی و بازسازی بخش مامایی زنان و زایمان بیمارستان شهید یحیی‌نژاد بابل اختصاص داده اند.

منبع: فارس