افزایش نرخ اشتغال زنان در دولت سیزدهم

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: نرخ بیکاری زنان در دولت سیزدهم کاهش پیدا کرده و سقف تسهیلات خُرد به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

انسیه خزعلی در رابطه با حمایت دولت سیزدهم از مشاغل خُرد و خانگی که بیشتر فعالان این بخش زنان هستند، اظهار کرد: دولت سیزدهم با رویکرد اشتغال‌آفرینی تسهیلات ویژه‌ای را به بانوان اختصاص داده است که موجب شده نرخ بیکاری زنان ۲ درصد کاهش پیدا کند و مشارکت اقتصادی بانوان افزایش یابد. ما از مسیرهای مختلف تلاش کردیم که از اشتغال و کارآفرینی حمایت کنیم و از طریق وزارت تعاون کار و رفاه، وزارت جهاد کشاورزی و دیگر وزارتخانه‌های مرتبط از جمله صمت و صندوق‌های مختلف پشتیبانی‌ها صورت گرفته است.

وی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک با صندوق کارآفرینی امید در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با صندوق کارآفرینی امید امضا شد و به طور کامل اجرا گردید. ما توانستیم تسهیلات خاص بانوان در استان‌های کشور را تقسیم کنیم و زنان سرپرست خانوار و محروم را از این تسهیلات بهره‌مند کردیم. امسال هم این برنامه‌ ادامه پیدا می‌کند و با توجه به تفاهمی که با صندوق کارآفرینی امید منعقد شد، امیدواریم تسهیلات در سال‌ آینده افزایش پیدا کند.

خزعلی افزود: سقف تسهیلات خُرد پیش از این ۱۰۰ میلیون تومان بود که در حال حاضر افزایش یافته و به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است. در بحث تسهیلات کلان نیز برای کارآفرینانی که قصد دارند به صورت ویژه برنامه‌های کارگاهی گسترده‌ای داشته باشند از مسیرهای مختلف پیگیری می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره میزان اشتغال ایجاد‌ی زنان در سال جدید گفت: آمار کلی در اختیار وزارت کار است اما در صندوق کارآفرینی امید ۱۱ همت تسهیلات پرداخت  شده که ۳۳ درصد آن مربوط به زنان است و خبر بسیار خوبی است. نرخ بیکاری زنان در دولت سیزدهم ۲ درصد کاهش پیدا کرده و از ۱۶ درصد به ۱۴ درصد رسیده است.

رشد سهم زنان دهک‌های پایین درآمدی در اشتغال کشور

 ایسنا