افزایش آمار تشکیل پرونده طلاق در استان البرز در ۶ ماه نخست سال جاری

به گزارش جهان بانو حسین فاضلی هریکندی، رییس کل دادگستری البرز اعلام کرد: در هشت ماهه اول سال جاری یک هزار و ۴۶۰ مورد مراجعه به مراکز مشاوره این استان صورت گرفته است و از این میزان قریب به ۱۳ درصد منجر به سازش شده است. فاضلی با تاکید بر لزوم انسجام در اقدامات دستگاه‌ها برای […]

افزایش آمار تشکیل پرونده طلاق در استان البرز در ۶ ماه نخست سال جاری

به گزارش جهان بانو حسین فاضلی هریکندی، رییس کل دادگستری البرز اعلام کرد: در هشت ماهه اول سال جاری یک هزار و ۴۶۰ مورد مراجعه به مراکز مشاوره این استان صورت گرفته است و از این میزان قریب به ۱۳ درصد منجر به سازش شده است.

فاضلی با تاکید بر لزوم انسجام در اقدامات دستگاه‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: دادگستری استان البرز در سال ۱۳۹۴ اقدام به ایجاد مراکز تخصصی مشاوره پیش از طلاق کرده است و در حال حاضر این مراکز علاوه بر کرج، در سه شهرستان نظرآباد، ساوجبلاغ و فردیس مشغول به فعالیت هستند.

رییس کل دادگستری البرز افزود: در این مراکز بیش از ۴۰ مشاور مشغول به فعالیت هستند و هر سال ۱۸هزار جلسه مشاوره برگزار می‌کنند. باید گفت که در این جلسات تقریبا ۱۵ درصد از مواردی که به ما مراجعه می‌کنند، صلح و سازش را در پیش می‌گیرند که با توجه به بافت فرهنگی استان دستاورد مهمی محسوب می‌شود.

وی با اعلام افزایش آمار تشکیل پرونده طلاق در سطح استان البرز در ۶ ماهه نخست سال جاری در قیاس با مدت مشابه در سال های  ۹۸ و  ۹۹ خاطر نشان کرد: شرایطی که در حال حاضر یک زندگی را منجر به طلاق می‌کند و از بین بردن زمینه های وقوع طلاق به اقدامات نظام مند، یکپارچه و منسجم از سوی همه دستگاههای مسئول در استان البرز برای حفاظت از نهاد خانواده نیاز دارد.

منبع: نصیرنیوز