افتتاح واگن ویژه زنان و کودکان در متروی تهران

شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با هدف جلوگیری از ورود برخی از آقایان به واگن بانوان، از واگن ویژه زنان و کودکان با فضای بصری متفاوت رونمایی کرد.

افتتاح واگن ویژه زنان و کودکان در متروی تهران

به گزارش جهان بانو، در مراسم رونمایی از واگن مخصوص بانوان و کودکان که از یک طراحی جدید برخوردار است، مهدی شایسته اصل، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه اظهار کرد: در دوره جدید تصمیم داریم به‌منظور افزایش رفاه بانوان در مدیریت شهری تغییر رویکرد ایجاد کنیم.

بر اساس گفته های این مقام مسئول در سال های گذشته ۱۲ اتاق مادر و کودک در متروی تهران افتتاح شده است، اما این اتاق ها به مرور زمان به تعطیلی کشانیده شدند. وی تاکید کرد که شهرداری تهران تصمیم دارد تا در کنار این ۱۲ اتاق، ۱۰ اتاق مادر و کودک دیگر نیز در ایستگاه‌های مترو راه‌اندازی کند.

مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران نیز اظهار کرد: توجه به نیازها و اقتضائات اقشار مختلف مردم یکی از اصول حکمرانی شهری است. اگر نیازهای تک‌تک افراد در زندگی به رسمیت شناخته شود، به سمت حکمرانی شهری انسانی‌تر حرکت خواهیم کرد. بنابراین توجه به نیازهای بانوان تهرانی در مترو می‌تواند زمینه ساز ایجاد آرامش خاطر برای این بانوان باشد.

گفتنی است در ابتدای این مراسم قطار با فضای بصری جدید در واگن بانوان، به‌صورت نمادین از ایستگاه شهرری با حضور مسئولان و بانوان به سمت ایستگاه امام خمینی (ره) حرکت کرد.

منبع: ایسنا