اعطای جایزه رسمی جشنواره لورنزو ناتالی به پری سایکیا/روزنامه نگار هندی: این زنان به من اعتماد زیادی کردند تا داستان‌های خود را برایم تعریف کنند. من به آنها قول دادم که مشکلاتشان را با مردم جهان در میان بگذارم.

به گزارش جهان بانو، جایزه رسمی جشنواره لورنزو ناتالی توسط اداره کل مشارکت‌های بین‌المللی کمیسیون اروپا سازماندهی شده است و به روزنامه‌نگارانی تعلق می‌گیرد که کارهایی استثنایی در موضوعاتی مانند دموکراسی، حقوق بشر، نابرابری و تغییرات آب و هوایی انجام می‌دهند. هیئت منصفه این جشنواره امسال جایزه ویژه خود را به روزنامه نگار هندی، پری […]

زنان مسلمان روهینگیایی قربانی جنگ و خشونت جنسی

به گزارش جهان بانو، جایزه رسمی جشنواره لورنزو ناتالی توسط اداره کل مشارکت‌های بین‌المللی کمیسیون اروپا سازماندهی شده است و به روزنامه‌نگارانی تعلق می‌گیرد که کارهایی استثنایی در موضوعاتی مانند دموکراسی، حقوق بشر، نابرابری و تغییرات آب و هوایی انجام می‌دهند.

هیئت منصفه این جشنواره امسال جایزه ویژه خود را به روزنامه نگار هندی، پری سایکیا اعطا کرد. مقاله تحقیقی این روزنامه ­نگار سرکوب مسلمانان روهینگیایی توسط ارتش میانمار را فاش کرد. سایکیا در آن گزارش به وضعیت ناگوار زنانی پرداخته بود که از شکنجه و آزار و اذیت گریخته بودند و تحت شرایط دشواری به زندگی خود ادامه می‌دادند.

سایکیا در این مقاله به وسیله مصاحبه و گفتگو با این زنان، مشکلات آن­ها را شرح داده و زندگی دشوار آن­ها را پیش چشم مخاطب به تصویر کشیده است؛ زنان روهینگیایی توسط قاچاقچیان فریب می‌خورند و در نهایت با مردان ناشناس و مسن در کشمیر ازدواج می‌کنند. این نوشتار همچنین به تجاوز مکرر به این زنان و جستجوی ناامیدانه آنها برای پیوستن مجدد به خانواده‌هایشان پرداخته است.

هیئت منصفه این جشنواره، اثر سایکیا را گزارشی روشن از وضعیت اسف­بار زنان روهینگیایی توصیف کرد و گفت: این نوشتار از این پتانسیل برخوردار است که در دستور کار سیاست‌گذاران قرار گرفته و با عنایت به آن، تغییرات لازم برای حفاظت از زنان آسیب‌پذیر صورت بگیرد.

سایکیا در بیانیه‌ ویدیویی خود با تشکر از هیئت داوران، اظهار کرد: این جایزه برای من یک برد نیست، بلکه برای زنانی است که در هر روز از زندگی خود برای مفاهمیی چون عدالت، عزت و آزادی می‌جنگند. این جایزه در واقع بیشترین امید را برای آنها ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: این زنان به من اعتماد زیادی کردند تا داستان‌های خود را برایم تعریف کنند. من به آنها قول دادم که مشکلاتشان را با مردم جهان در میان بگذارم.

منبع: سایت تحلیلی خبری عصر ایران