اصفهان در جنب‌وجوش جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان

نگرش کمال مقدم همیشه اهمیت فرهنگ‌سازی بوده و در رسالت خودش با احیای فیلم‌های مضمونی و مفهومی، کودک و آیند‌ه‌ی کودک را لحاظ کرده است.

برنامه‌های هفته ملی کودک در کشور با تیتر «رسانه‌ها مطالبه‌گر حوزه کودک باشند» شروع شد تا جشنواره‌ی بین‌المللی کودک ونوجوان در اصفهان که اتفاقات خوبی را در مسیر فیلم کودک ونوجوان رقم بزند.

کمال مقدم کارگردان فیلم «آرزوی اسب چوبی» که در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان حضور دارد، گفت برای اینکه بچه‌های نسل جدید با فیلم ارتباط برقرار کنند نباید نصیحت‌گونه و شعاری با آن‌ها صحبت کرد.

مقدم فیلم «آرزوی اسب چوبی» این‌گونه توصیف کرد: یک قصه‌ی مناسب برای کودک و نوجوان است و می‌خواهد به بچه‌ها یاد بدهد که آرزو ساختنی است و باید برای آرزوهایمان تلاش کنیم. این فیلم به بچه‌ها یاد می‌دهد که باید به پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ‌ها احترام بگذارند و این احترام از مهم‌ترین اتفاقات زندگی است.

این کارگردان با اشاره به همکاری یک بازیگر نوجوان در نگارش فیلمنامه اثر عنوان کرد: محمدرضا شیرخانلو بسیار زیاد در این پروژه به من کمک کرد. به این دلیل که خودش متولد دهه ۸۰ است دغدغه و فضای دوستان هم‌سن و سال خودش را بیشتر می‌شناسد و این مساله بسیار در روند فیلم تاثیرگذار بود.

نگرش کمال مقدم همیشه اهمیت فرهنگ‌سازی بوده و در رسالت خودش با احیای فیلم‌های مضمونی و مفهومی، کودک و آیند‌ه‌ی کودک را لحاظ کرده است و این را رسالت همه‌ی فیلم‌سازان وکارگردانان می‌داند.

این جشنواره با فراهم کردن بستری برای نمایش فیلم‌هایی با مضامین صلح و مقاومت، هم به تقویت پیام‌های انسانی و هم به افزایش آگاهی از وضعیت کودکان در فلسطین و لبنان کمک می‌کند.

جهان‌بانو