اشتغال زایی زنان سرپرست خانوار ،هنر دست بانوی خوزستانی

یکی از بانوان کارآفرین خوزستانی برای زنان سرپرست خانوار و زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی استان اشتغالزایی می‌کند.  به گزارش جهان بانو، کارآفرین برتر ملی در حوزه اشتغالزایی روستایی و فعال در حوزه تولید صنایع دستی در خوزستان گفت: فعالیت در زمینه آموزش معرق چوب را به عنوان مربی از سال ۱۳۸۲ آغاز کردم. طیبه گزدرازی افزود: پس […]

یکی از بانوان کارآفرین خوزستانی برای زنان سرپرست خانوار و زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی استان اشتغالزایی می‌کند.

 به گزارش جهان بانو، کارآفرین برتر ملی در حوزه اشتغالزایی روستایی و فعال در حوزه تولید صنایع دستی در خوزستان گفت: فعالیت در زمینه آموزش معرق چوب را به عنوان مربی از سال ۱۳۸۲ آغاز کردم.

طیبه گزدرازی افزود: پس از سال‌ها فعالیت به عنوان مربی، با توجه به توانایی‌هایی که در خود می‌دیدم، شرکت تعاونی تاسیس کرده و فعالیت‌های خود را در زمینه‌های مختلف گسترش دادم.

وی با بیان اینکه افرادی که شرکت تعاونی آموزش می‌بینند، در کارگاه‌ها متمرکز و مشاغل خانگی مشغول به کار می‌شوند، ادامه داد: تاکنون برای حدود یک هزار و ۶۰۰ نفر اشتغالزایی کرده ام.

به گفته گزدرازی؛ بسیاری از زنان سرپرست خانوار از طریق آموزش‌های کارآفرینی وارد چرخه تولید شده اند.

این کارآفرین برتر خوزستانی برخورداری از استقلال مالی، علاقه به تولید صنایع دستی و آموزش آن به دیگران و همچنین کمک به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار برای بهبود وضعیت معیشت آن‌ها را علت قدم در این راه عنوان و اضافه کرد: علاوه بر خوزستان، ۹ شهرستان در استان بوشهر را زیر پوشش داشته و کارگاه‌های متمرکزی در این استان فعال هستند.

آموزش میناکاری و فیروزه کوبی به بانوان

وی با بیان اینکه در شیراز نیز ۵ منطقه و در استان خوزستان نیز ۳ منطه شامل؛ بندر امام خمینی، رامشیر و بهبهان زیر پوشش هستند، عنوان کرد: آموزش‌ها از پارسال در شهرستان‌های استان با میناکاری روی سفال و فیروزه کوبی آغاز شده است.

گزدرازی می‌گوید: کمیته امداد امام خمینی تعدادی از بانوان زیر پوشش را برای آموزش دیدن معرفی می‌کند و براساس پایش‌هایی که انجام می‌شود، مطابق با علاقه‌ای که دارند، آموزش می‌بینند و اقدام به تولید صنایع دستی می‌کنند.

این بانوی خوزستانی ادامه داد: محصولات تولیدی از هنرجو‌ها و مددجویان خریداری و هزینه‌ها بلافاصله به آن‌ها پرداخت می‌شوند.

به گفته طیبه گزدرازی؛ تولید صنایع دستی منبع درآمدزایی خوبی محسوب می‌شود و با توجه به اینکه پتروشیمی‌های استان خوزستان طرف قرارداد و مشتری ما هستند، مشکلی برای فروش آن‌ها وجود ندارد.