میزان اشتغال بانوان اصفهانی بالاتر از میانگین کشوری

استان اصفهان در شاخص‌های کلیدی بازار کار، روند کاملاً رو به جلو داشته به طوریکه نرخ مشارکت اقتصادی زنان از میانگین نرخ مشارکت اقتصادی زنان در کل کشور بالاتر بوده و سهم ایجاد اشتغال زنان هم در استان از میانگین کشور دارای رتبه بالاتری می‌باشد.

محمود کریمی، معاون توسعه و فناوری و اشتغال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال‌جاری نرخ بیکاری کل کشور به کمترین میزان خود در سال‌های اخیر رسیده بطوریکه در پاییز ۱۴۰۲ به هفت و شش دهم درصد رسیده و نرخ بیکاری دانش آموختگان وهم نرخ بیکاری زنان و نرخ اشتغال ناقص هم روند کاهشی داشته است.

در چند فصل اخیر نرخ بیکاری در استان اصفهان کاهشی و تک رقمی شده است بطوریکه نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال استان که از متغیرهای اساسی بازار کار محسوب میشود، از میانگین کشوری بالاتر بوده و از نقاط بسیار مطلوبی است که در حوزه بازار کار استان قابل ملاحظه می باشد.

استان اصفهان در حوزه کسب و کارهای خرد نیز در تبصره ۱۶، امسال و سال گذشته هم در حوزه مشاغل خانگی عملکرد مطلوبی داشته و امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند.

وی افزود: استان اصفهان در شاخص‌های کلیدی بازار کار روند کاملاً رو به جلو داشته بطوریکه نرخ مشارکت اقتصادی زنان از میانگین نرخ مشارکت اقتصادی زنان در کل کشور بالاتر بوده و سهم ایجاد اشتغال زنان هم در استان از میانگین کشور دارای رتبه بالاتری می‌باشد.

کریمی در اضافه خاطر نشان کرد: در پایان امسال و اوایل سال آینده باتوجه به پیگیری‌های شورای اشتغال فضای تسهیلات حوزه اشتغال بیشتر خواهد شد و از نظام بانکی تسهیلات حوزه اشتغال را پیگیری می‌کنیم.

فضای خوب بازار کار موجود در اصفهان و تعهد سنگین ما، تلاش مجاهدانه بیشتری را مطالبه می‌کند. هم چنین سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان نیز در این نشست حضور داشته و نقد هایی را وارد کردند.

مرتضوی بیان داشت : در کلیت نظام حکمرانی اینکه سازمان‌ها در تهران وارد فرایند اجرا شوند، یک ایراد بحساب می‌آید

دلیل اینکه در آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها با مشکلاتی مواجه می‌شویم این است که سازمان‌های متولی به جای آنکه به سیاست گذاری بپردازند وارد فرایند اجرا می‌شوند در صورتی که اجرا بایستی در اختیار استان‌ها باشد.

۱۲ و ۶ دهم درصد نرخ بیکاری استان اصفهان بوده که در پاییز ۱۴۰۲ به ۸ و شش دهم درصد رسیده است.

روند در پیش گرفته در بنگاه ها، افزایش اشتغال خصوصا بین فارغ‌ التحصیلان و حل کردن مسائل بانکی اخیر برای کاهشی‌تر شدن نرخ بیکاری، از دلایل افزایشی شدن اشتغال در استان محسوب می شود.