اسلام هراسی زنان مسلمان فرانسوی را به مهاجرت واداشت

با افزایش اسلام هراسی علیه زنان مسلمان فرانسوی در محیط های عمومی، درسی و کاری، میل به مهاجرت در این بانوان بسیار بیشتر شده است.

با وجود اینکه زنان مسلمان فرانسوی ۱۰ درصد از جمعیت (۷ میلیون نفر) را تشکیل می دهند و از تحصیلات عالیه و مهارت های لازم برای حضور در محیط های کاری برخوردار هستند اما به دلیل شیوع اسلام هراسی در سطوح مختلف سیاسی و اجتماعی علیه آنان، سبب طرد شدن زنان محجبه و مسلمان از جامعه شده است.

در مصاحبه ای که خبرگزاری آناتولی با ۲۰ زن مسلمان فرانسوی که به دلیل شرایط موجود این کشور را ترک و یا قصد ترک آن را دارند انجام داده است مشخص شد که تبعیض و عدم پذیرش اجتماعی این زنان و شیوع اسلام هراسی در این کشور، آنان را مجبور به مهاجرت کرده است.

بر اساس این گزارش، زنان مسلمان در فرانسه علاوه بر مواجهه با تبعیض در محیط کار، در آموزش و پرورش و جامعه مدنی نیز با تبعیض روبرو هستند. این زنان علیرغم استعداد و انگیزه ای که دارند اجازه استفاده از مهارت ها و تجربیات خود را در محیط های آموزشی را نداشته و حتی از مشارکت در فعالیت جامعه مدنی طرد می شوند.

این زنان اگر بخواهند در کشورشان بدون تبعیض و آزار به فعالیت خود ادامه دهند باید حجاب خود را بردارند در غیر این صورت مجبور به ترک فرانسه می شوند.

ایکنا