استقبال ضعیف مادران باردار استان قم از تزریق واکسن کرونا

به گزارش جهان بانو، سیامک محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در رابطه با وضعیت واکسیناسیون مادران باردار در این استان اظهار کرد: وضعیت مراجعه مادران باردار این استان به منظور دریافت واکسیناسیون بسیار ضعیف است و در حال حاضر هشت هزار نفر از این بانوان هنوز اقدام به تزریق واکسن نکرده اند. معاون […]

استقبال مادران باردار استان قم نسبت به تزریق واکسن کرونا ضعیف است

به گزارش جهان بانو، سیامک محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در رابطه با وضعیت واکسیناسیون مادران باردار در این استان اظهار کرد: وضعیت مراجعه مادران باردار این استان به منظور دریافت واکسیناسیون بسیار ضعیف است و در حال حاضر هشت هزار نفر از این بانوان هنوز اقدام به تزریق واکسن نکرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: ۱۰ هزار و ۵۰۰ مادر باردار در استان قم وجود دارند، اما فقط ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از آن ها اقدام به دریافت واکسن کرده‌اند.

محبی در ادامه گفت: همانطور که می دانید یکی از گروه‌های پرخطر که در معرض بیماری کرونا قرار دارند زنان باردار هستند و لازم است که در مورد دریافت واکسن به صورت جدی اهتمام ورزند.

وی دلایل استقبال نکردن مادران باردار از تزریق واکسن را برشمرد و عنوان کرد: آگاهی بعضی از مادران باردار در خصوص ‌خطر نداشتن واکسن سینوفارم برای سلامت جنین کم است. از دیگر دلایلی که می توان عنوان کرد، اخباری است که در ارتباط با توزیع انواع واکسن در اجتماع منتشر شده است و بعضی از متخصصان نیز به بانوان باردار در مورد بی‌خطر بودن دریافت واکسن و لزوم آن توصیه نمی کنند و یا نگاه و طرز فکر بعضی از خانواده‌ها به واکسیناسیون در دوران بارداری اشتباه است.

محبی یادآور شد: در صورت دریافت واکسیناسیون، پیشگیری از ابتلا به این بیماری تقویت می شود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز ابتلا به کرونا بسیار کاهش پیدا خواهد کرد. موارد یادشده از اهمیت زیادی برخوردار است و می تواند مرگ و میر بانوان باردار و ابتلای شدید به این بیماری را کاهش دهد. بنابراین لازم است که واکسیناسیون کامل هرچه زودتر انجام شود.

از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در این استان بیشتر از یک میلیون و ۱۷۲ هزار دُز واکسن به جامعه هدف تزریق شده است.

منبع: ایرنا