استفاده طولانی مدت از استامینوفن در زمان بارداری توصیه نمی شود

به گزارش جهان بانو، مجله پزشکی «Nature Review Endocrinology» در مقاله‌ای اعلام کرد دانشمندان مشخص کرده اند که استفاده از استامینوفن برای چه افرادی توصیه نمی شود. در این مقاله آمده است: یک بیانیه اجماعی جدید صادر شده که در آن خواسته شده است اقدام پیشگیرانه برای استفاده از «پاراستامول» (استامینوفن) به هنگام بارداری انجام […]

استفاده از استامینوفن در زمان بارداری توصیه نمی شود

به گزارش جهان بانو، مجله پزشکی «Nature Review Endocrinology» در مقاله‌ای اعلام کرد دانشمندان مشخص کرده اند که استفاده از استامینوفن برای چه افرادی توصیه نمی شود.

در این مقاله آمده است: یک بیانیه اجماعی جدید صادر شده که در آن خواسته شده است اقدام پیشگیرانه برای استفاده از «پاراستامول» (استامینوفن) به هنگام بارداری انجام گیرد.

همچنین در این نوشتار آمده است که پاراستامول یا همان استامینوفن، یک داروی مهم است، مکانیسم عملکرد نامشخصی دارد و استفاده از آن برای کاهش تب و تسکین درد شایع و گسترده است. این بیانیه جدید مطالعات اپیدمیولوژیکی انسان و تحقیقات تجربی در سلول‌ها و مدل‌های حیوانی را نشان می‌دهد و مدعی است که قرار گرفتن در معرض استامینوفن می‌تواند رشد جنین را در دوران بارداری تغییر دهد و خطر ابتلا به بعضی از اختلالات عصبی، زایشی و دستگاه تناسلی نیز ممکن است افزایش پیدا کند.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است: آژانس دارویی اروپا مدعی است که می‌توان از استامینوفن در زمان بارداری استفاده کرد، اما مصرف این دارو در دوران بارداری شرایطی دارد و باید در کمترین دوز و در کوتاهترین زمان ممکن باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان