استعمال قلیان در میان ۳۰ درصد از بانوان کشور

علی رحمانی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین در ارتباط با رواج استعمال قلیان در میان زنان اظهار کرد: با تاسف باید گفت که استفاده از قلیان در میان جوانان، نوجوانان، زنان و دختران رواج پیدا کرده است و بعضی افراد استفاده از آن را یک نوع کلاس اجتماعی برای خود می دانند. رحمانی […]

استعمال قلیان در میان 30 درصد از بانوان کشور

علی رحمانی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین در ارتباط با رواج استعمال قلیان در میان زنان اظهار کرد: با تاسف باید گفت که استفاده از قلیان در میان جوانان، نوجوانان، زنان و دختران رواج پیدا کرده است و بعضی افراد استفاده از آن را یک نوع کلاس اجتماعی برای خود می دانند.

رحمانی افزود: در حال حاضر ۳۰ درصد از بانوان و دختران کشور ما قلیان استعمال می کنند. استفاده از قلیان عادی شده و قبح آن هم از بین رفته است و همین مسئله موجب مبادرت بانوان و دختران به استعمال آن در شب نشینی‌های خانوادگی شده است.

وی خاطر نشان کرد: بعضی از پدر و مادرها در رابطه با این مسئله مرتکب اشتباه تربیتی شده اند. زمانی که از پدر یک خانواده دلیل استفاده از قلیان را پرسیدند پاسخ داد که برای محافظت فرزندم از مصرف مواد مخدر این کار را انجام می دهم و نمی خواهم با کسانی که غریبه و مخاطره آمیز هستند آمد و شد داشته باشد و به همین دلیل به تهیه قلیان اقدام کردم تا حداقل تحت نظارت خودم از آن استفاده کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین فروش تنباکو و ادوات قلیان در مغازه‌های استان قزوین را اصلی ترین مشکل در زمینه مبارزه با عرضه قلیان در این استان عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر پلیس اداره نظارت بر اماکن عمومی به جمع آوری قلیان‌ها در سفره‌خانه‌ها اقدام می‌کند. بعضی از صنف ها ادوات قلیان از جمله تنباکوهای آن را به فروش می‌رسانند و لازم است که در این باره راه حل و چاره ای اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: از پلیس اداره نظارت بر اماکن عمومی تقاضا می کنیم که در نظارت‌های خود فقط به سفره‌خانه‌ها توجه نکنند و نسبت به استفاده از قلیان در رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌ها نیز حساس باشند.

رحمانی تاکید کرد: مشکل اصلی ما تا به امروز سفره‌خانه‌ها بودند، اما در حال حاضر دیده شده است که بعضی از راننده ها زمانی که در آزادراه ها و درون خودروها تردد می کنند، اقدام به استعمال قلیان می‌کنند و برای این که از این موارد پیشگیری شود لازم است که راهکارهای ضروری اتخاذ شود.

منبع: نصیرنیوز