استان لرستان، پایلوت کارآفرینی و اشتغال بانوان خواهد شد

به گزارش جهان بانو انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) بیان کرد: روز میلاد این بانوی بزرگوار فرصت مغتنمی است و آن را به فال نیک می گیریم. امیدوار هستیم که برای بانوان کشورمان حرکت خوبی پایه گذاری شود و در آینده نیز شاهد ادامه […]

استان لرستان، پایلوت کارآفرینی و اشتغال بانوان خواهد شد

به گزارش جهان بانو انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) بیان کرد: روز میلاد این بانوی بزرگوار فرصت مغتنمی است و آن را به فال نیک می گیریم. امیدوار هستیم که برای بانوان کشورمان حرکت خوبی پایه گذاری شود و در آینده نیز شاهد ادامه یافتن این حرکت باشیم. مقرر شده است که استان لرستان به عنوان پایلوت کارآفرینی و اشتغال بانوان در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: از نظر بیکاری متاسفانه استان لرستان در رتبه اول قرار دارد. با این وجود شاخص فلاکت و مظلومیت در این استان از نظر بنده پذیرفتنی نیست، زیرا در این خطه سرمایه‌های عظیم نیروی انسانی وجود دارد و شما تا آن اندازه عزتمند و آبرودار هستید که با وجود همه مواردی که به عنوان درد مطرح کرده اید که البته درد هست و دردناک نیز هست، اما در هنگام بیان این موارد، غرور عجیبی داشتم که بانوان ما چقدر غیور و باعزت هستند که زن ۶۰ ساله ای در جست و جوی کار برود و در میدان بایستد، اما دست نیاز خود را جلوی دیگر افراد دراز نکند.

خزعلی افزود: در صورتی که استان لرستان پایلوت کار شود، برای همه استان های کشور نمونه و الگوی کار خواهد بود. لازم است که تلاش کنیم تا زمینه کاهش آسیب‌هایی مانند طلاق را در لرستان فراهم آوریم. استان لرستان در زمینه طلاق  رتبه ۱۱ را در میان استان های کشور دارد. در معاونت زنان در دو بخش آسیب‌زدایی و توانمندسازی برنامه‌هایی در دست داریم و استان لرستان نیز به طور قطع در میان استان های گروه هدف ما قرار می‌گیرد. اگر قرار باشد تا اقدامی صورت گیرد تنها با همکاری شما مردم انجام می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه گفت: زایشگاه نیمه تمام، خرید تبلت برای دختران بازمانده از تحصیل، اشتغال زنان روستایی، اختصاص اعتباراتی برای آسیب زدایی و مقابله با اسیب‌هایی که بانوان را تهدید می‌کند و تکمیل پارک بانوان مواردی است که برای کارآفرینی مورد نیاز است.

وی اظهار کرد: ورزش عمومی تضمین کننده سلامت مادران و دختران ماست و ورزش قهرمانی آشکارکننده توانمندی های آنان است. ما به دنبال این موضوع هستیم که به ورزش بانوان به عنوان یک سرمایه نگاه کنیم.

خزعلی اضافه کرد: شرایط زندگی بانوان بد سرپرسرست از نظر روانی و مادی سخت تر از بانوان خودسرپرست است و آن ها از این لحاظ بیشتر مورد ظلم قرار می‌گیرند.

منبع: ایسنا