استاد دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد مشهد: ۳۰ درصد جامعه مهندسان ساختمان را بانوان تشکیل می دهند 

استادی گفت: زنان بیش از ۳۰ درصد جامعه مهندسان ساختمان را شامل می‌شوند و باید به اندازه ظرفیتی که دارند در تصمیم‌ گیری‌ ها و تصمیم‌ سازی‌ های حوزه تخصصی‌ شان مشارکت داشته باشند. به گزارش خبرگزاری شبتستان از مشهد، «مریم استادی» امروز(۱ مهر) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۵ برگزیده رشته‌های معماری، ترافیک، عمران، نقشه‌برداری، مکانیک، برق و شهرسازی […]

استاد دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد مشهد: ۳۰ درصد جامعه مهندسان ساختمان را بانوان تشکیل می دهند 

استادی گفت: زنان بیش از ۳۰ درصد جامعه مهندسان ساختمان را شامل می‌شوند و باید به اندازه ظرفیتی که دارند در تصمیم‌ گیری‌ ها و تصمیم‌ سازی‌ های حوزه تخصصی‌ شان مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبتستان از مشهد، «مریم استادی» امروز(۱ مهر) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۵ برگزیده رشته‌های معماری، ترافیک، عمران، نقشه‌برداری، مکانیک، برق و شهرسازی از میان جامعه ۴۰ هزار نفری جامعه مهندسان ساختمان برای در انتخابات نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی انتخاب می‌شوند و قطعاً منتخبان این گروه با تعاملی با متخصصان این حوزه دارند در مسیر پیشرفت صنعت ساختمان تلاش خواهند کرد، زنان بیش از ۳۰ درصد جامعه مهندسان ساختمان را شامل می‌ شوند و اگر جوانان را هم اضافه کنیم این عدد به بیش از ۵۰ درصد می‌رسد و باید به اندازه ظرفیتی که دارند در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های حوزه تخصصی‌شان مشارکت داشته باشند.

استاد دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد مشهد با بیان اینکه حدود ۱۱۵ نفر داوطلب و کاندید هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان شدند که از این تعداد ۷ نفر از آنان بانوان هستند، خاطرنشان کرد: باید انگیزه‌ای جهت حضور بیشتر و حرفه‌ای‌تر بانوان در این عرصه به‌وجود آید تا توانمندی این گروه جنسی در تمامی مجموعه‌های دولتی و غیردولتی دیده شود.

استادی تصریح کرد: آمار بانوان در رشته‌های معماری و شهرسازی در دانشگاه‌ها بیشتر از آقایان بوده، اما میزان مشارکتشان در کارهای اجرایی و مدیریتی کمتر است که باید ضمن آسیب‌شناسی درست آن، راه‌های مشارکت بیش از پیش بانوان متخصص را در حوزه تخصصی‌شان فراهم آوریم.

وی اضافه کرد: بخشی از بانوان هستند که خودشان را باور ندارند و مانع حضور همجنس خود در مجموعه‌های مختلف و پذیرش مسئولیت‌ها هستند و زمانی که این افراد نگاه بیرون از خانه را نداشته باشند مبارزه جهت نشان دادن نقش موثر زنان سخت‌تر می‌شود و می‌توان با تکیه بر ظرفیت بانوان بیش از پیش به آینده خوش‌بین بود.

استاد دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با ذکر این نکته که دانش ساخت‌ و‌ ساز باید به‌روز شود و پس از ساخت هم در حوزه نگهداری باید آموزش‌های لازم ارائه شود تا ضمن ساخت یک ساختمان ایمن و استاندارد، در نگهداری درست آن هم کوشا باشیم، تاکید کرد: این موضوع از برنامه‌های نظام مهندسی ساختمان مغفول مانده و تا زمانی که کاداستر ۳ بعدی نداشته باشیم نقشه درست آن را هم نخواهیم داشت و ممکن است که منجر به بروز حوادث تلخ شود و نمونه بارز آن را در ساختمان پلاسکو داشتیم.

استادی افزود: برای ایمن‌سازی مساکن روستایی و همچنین بافت فرسوده و مناطق حاشیه شهر مشهد که با کمبود امکانات و کمبود نیروی تخصصی مواجه هستند برنامه ویژه‌ای خواهیم داشت و باید به‌صورت سلسله مراتبی نسبت به تقسیم و توزیع نیروهای متخصص در حوزه‌های ساخت، کنترل و نگهداری اقدام کرد.

وی با تاکید بر اینکه با همکاری‌های گسترده نیازمند تعاملات و برنامه‌های با ساختار منسجم و اُفُق و چشم‌انداز بلندمدت هستیم، گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای روستاها با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و برای شهرها با همکاری اداره راه و شهرسازی و شهرداری داریم، ضمن اینکه با آستان قدس رضوی و شهرداری هم جهت ساماندهی زمین‌ها آماده همکاری هستیم.