ازدواج ۴۵ نفر از بانوان مطلقه و مددجوی خراسان شمالی در قالب طرح دوباره زندگی

به گزارش جهان بانو مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی اظهار کرد: ۴۵ نفر از بانوان مطلقه که در گذشته تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار داشتند، با اجرای برنامه‌های جدید این نهاد در استان خراسان شمالی و در قالب طرح دوباره زندگی، مجداد ازدواج کردند. الهی راد افزود: ۱۲ نفر […]

ازدواج ۴۵ نفر از بانوان مطلقه و مددجوی خراسان شمالی در قالب طرح دوباره زندگی

به گزارش جهان بانو مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی اظهار کرد: ۴۵ نفر از بانوان مطلقه که در گذشته تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار داشتند، با اجرای برنامه‌های جدید این نهاد در استان خراسان شمالی و در قالب طرح دوباره زندگی، مجداد ازدواج کردند.

الهی راد افزود: ۱۲ نفر از این بانوان با انجام مشاوره‌های متعدد و راهنمایی برای تصمیم گیری درست توسط کمیته امداد، به زندگی مشترک قبلی خود بازگشتند و ۳۳ نفر از آنان نیز اقدام به ازدواج مجدد و آگاهانه کردند.

وی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) به بانوان سرپرست خانواری که برای ازدواج مجدد اقدام می کنند، به ارائه بسته‌های تشویقی می‌پردازد. تسهیلات قرض‌الحسنه، پرداخت جهیزیه و پرداخت وام اشتغال ازجمله کمک‌هایی است که این نهاد به خانواده‌های تحت سرپرستی خود ارائه می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی تأکید کرد: لازم است که در زمینه ازدواج مجدد بانوان سرپرست خانوار فرهنگ‌سازی انجام شود، چرا که چنین اقدامی می‌تواند به عنوان یکی از عوامل توانمندسازی این بانوان ایفای نقش کند. ازدواج مجدد این بانوان به این معنا نیست که کمیته امداد آن ها را از گردونه حمایت‌های خود خارج می‌کند، بلکه باید گفت که این نهاد به همسر و فرزندان این بانوان در بخش اشتغال‌زایی تا زمان رسیدن به خودکفایی و توانمندی خدمات مناسبی ارائه می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از رسالت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) فراهم کردن شرایط ازدواج آسان و پرداخت کمک‌هزینه‌های ازدواج به جوانان مددجو باهدف توانمندسازی آنان است. در طول ۶ ماهه اول سال جاری ۵۴۲ سری جهیزیه به زوجین تحت پوشش این نهاد اعطا شده است. ارزش جهیزیه‌هایی که پرداخت شده ند، قریب به ۱۰ میلیارد تومان است.

منبع: ایسنا