ارائه خودرو با قیمت کارخانه به مادرانی که برای بار دوم صاحب فرزند می شوند

به گزارش جهان بانو، هفته جاری لایحه جوانی جمعیت توسط شورای نگهبان به تایید رسید. لایحه ای که طبق آن تسهیلات و مشوق‌های بسیاری به منظور ازدواج جوانان و فرزندآوری ارائه شده است، از وام ودیعه مسکن و تحویل زمین تا پرداخت وام ودیعه و خرید مسکن. یکی از عومل تشویق کننده که برای فرزندآوری […]

ارائه خودرو با قیمت کارخانه به مادرانی که برای بار دوم صاحب فرزند می شوند

به گزارش جهان بانو، هفته جاری لایحه جوانی جمعیت توسط شورای نگهبان به تایید رسید. لایحه ای که طبق آن تسهیلات و مشوق‌های بسیاری به منظور ازدواج جوانان و فرزندآوری ارائه شده است، از وام ودیعه مسکن و تحویل زمین تا پرداخت وام ودیعه و خرید مسکن.

یکی از عومل تشویق کننده که برای فرزندآوری در این لایحه در نظر گرفته شده است، تحویل خودرو به قیمت کارخانه به مادران است. طبق این طرح بانوانی که برای بار دوم صاحب فرزند شوند، می‌توانند بدون قرعه‌کشی و نوبت اقدام به خرید خودرو کنند، آن هم با قیمت کارخانه.

این امتیاز به این منظور به مادرانی که فرزند دوم دارند اختصاص یافته است که اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار آزاد متفاوت و بسیار زیاد است و در تعدادی از ماشین ها این اختلاف بیشتر از ۱۵۰ میلیون تومان است.

گمان می‌رود که مجلس این پیشنهاد را به این دلیل مطرح کرده است که مادران صاحب فرزند دوم زمانی که از این امتیاز استفاده کنند، می‌توانند از یارانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی خودرو بهره مند شوند یا به نوعی وام بلاعوض دریافت کنند.

نماینده اصفهان نیز این موضوع را مطرح کرده و اظهار کرده است که به مادرانی که فرزند دوم آن ها متولد می‌شود، بدون قرعه‌کشی و نوبت خودروی ایرانی فروخته خواهد شد و «از آنجایی که تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار بسیار زیاد است، مبلغ قابل توجهی از این طریق به‌دست می‌آورند.»

منبع: اقتصاد ۲۴