ارائه بسته‌های «کسب و کار پایدار خانواده محور» به بانوان توسط معاونت زنان ریاست جمهوری

به گزارش جهان بانو انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان وخانواده امروز از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شمس آباد در شهرستان ریدر بازدید کرد. وی در جریان این بازدید از رونمایی بسته‌های «کسب و کار پایدار خانواده محور» در اسرع وقت خبر داد و عنوان کرد: با رونمایی از این بسته‌ها، بانوان قادر خواهند بود […]

ارائه بسته‌های «کسب و کار پایدار خانواده محور» به بانوان توسط معاونت زنان ریاست جمهوری

به گزارش جهان بانو انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان وخانواده امروز از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شمس آباد در شهرستان ریدر بازدید کرد. وی در جریان این بازدید از رونمایی بسته‌های «کسب و کار پایدار خانواده محور» در اسرع وقت خبر داد و عنوان کرد: با رونمایی از این بسته‌ها، بانوان قادر خواهند بود همانطور که در کنار فرزندانشان حضور دارند به کسب و کار خود نیز بپردازند و نگرانی‌هایی که در این حوزه وجود دارد از بین می‌رود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در پی کم کردن فشار موجود بر بانوان شاغل، به وجود آوردن امکان دورکاری و ایجاد کار در خانه برای زنان است. به وجود آوردن اشتغال در منزل سبب کمک و همراهی بچه ها به مادر می‌شود و در نتیجه بسیاری از معضلات اجتماعی با کاهش رو به رو خواهد شد.

خزعلی در ادامه گفت: این معاونت همه سعی و کوشش خود را به منظور تسهیل در گرفتن مجوز، رفع مشکلات بیمه، اخذ تسهیلات برای صنعتگران خانم و دیگر مشکلات به کار بسته است.

وی با بیان اینکه شوراهای اشتغال کشور به دستور رییس جمهور پس از ۲ سال تشکیل جلسه داده اند، تصریح کرد: رییس جمهور دستور داده اند که این جلسات هر ماه برگزار ‌شود و معاونت زنان نیز در این راستا در پی رفع قسمتی از مشکلات بانوان بی سرپرست، زنان کار آفرین و بانوان بدسرپرست است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: هم اکنون در حال احصاء مشکلات کارگران خانم واحدهای تولیدی و زنان کارآفرین هستیم. دورکاری، مشکلات بیمه‌ای و دوری محل کار از جمله مشکلاتی هستند که در حال تلاش برای رفع آن هستیم.

خزعلی خاطر نشان کرد: بر طرف کردن بسیاری از بروکراسی های اداری، ساخت مسکن در کنار شهرک‌های صنعتی و حل مشکلات حمل و نقل کارگران شهرک صنعتی شمس آباد از جمله راهکارهایی است که به وسیله آن ها می توان مشکلات زنان را در عرصه کسب و کار حل کرد.

وی توضیح داد: از واحدهای تولیدی به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی بازدید انجام شد. در این بازدید شاهد کارآفرینی، نوآوری و خلاقیت بانوان در حوزه مدیریت شرکت های دانش بنیان، واحدهای تولیدی و صنعتی بودیم که امیدوار هستیم بر طرف شدن مشکلات جاری این افراد را مشاهده کنیم.

منبع: فارس