اختراعی بزرگ توسط یک زن مسلمان

مریم نور، نور امید درمان بیماری های قلبی_ عروقی خانم نور، دانشجوی دکترای مهندسی پزشکی اهل سومالی یک دستگاه پیشرفته برای کمک به کارکرد قلب انسان برای بهبود روند جریان خون اختراع کرد. این دستگاه احتمالا بتواند نیاز به جراحی در بیماران قلبی _عروقی را از بین ببرد. نور گفت:« ایجاد یک دریچه مصنوعی در […]

مریم نور، نور امید درمان بیماری های قلبی_ عروقی

خانم نور، دانشجوی دکترای مهندسی پزشکی اهل سومالی یک دستگاه پیشرفته برای کمک به کارکرد قلب انسان برای بهبود روند جریان خون اختراع کرد. این دستگاه احتمالا بتواند نیاز به جراحی در بیماران قلبی _عروقی را از بین ببرد.

نور گفت:« ایجاد یک دریچه مصنوعی در قلب یک راه موثر برای درمان بیماری های قلبی-عروقی است، اما این روش یک جراحی نسبتاً پیچیده است که در دراز مدت خطرات و عوارض زیادی را به همراه خواهد داشت. ما راه حلی پیدا کرده ایم که می شود درمان این بیماری را آسان تر کرد . این راه حل یک دستگاه حلقه مانند است، و توسط محققان بدون اینکه هیچگونه مشکلی پیش بیاید با موفقیت آزمایش شده و به نتیجه ی مطلوب پیش بینی شده رسید؛ و توسط متخصصان قلب در همه جا با عنوان یک «حرکت انقلابی» مورد استقبال قرار گرفت»

مریم نور افزود: «من به مسائل مربوط به جراحی از دید یک مهندس نگاه می کنم، زیرا فیزیک و ریاضیات زیادی در سیستم قلبی_عروقی ما وجود دارد. رویکرد من این بوده است که بفهمم آئورت چگونه کار می‌کند و سپس این دانش را به طراحی حلقه‌ای که می‌تواند شرایط آناتومیک طبیعی را در بیماران بازسازی کند، منتقل کنم»

«ما به الگوی هندسی شریان اصلی قلب در خوک با حلقه و مجدد در خوک بدون حلقه، نگاه کرده و دیدیم که واقعاً می‌ شود با این روش دینامیک طبیعی را حفظ کرد.»

کلام آخر:« پس از چند سال انجام آزمایشات و تحقیقات مختلف می توانم با قاطعیت این را بگویم که ، بیماران قلبی مزایای این حلقه را که به نظر می رسد قادر به درمان خونریزی های قلبی باشد ،  به وضوح خواهند دید.»

جمعیت های پناهنده ی سومالی از این دستاورد تاریخی مریم نور استقبال ویژه کردند.