احتمال افزایش مرده زایی در بانوان باردار مبتلا به کووید-۱۹

به گزارش جهان بانو، داده‌های آماری مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در ایالات متحده (CDC)که روز گذشته انتشار یافته است، نشان دهنده آن است که بانوان بارداری که به بیماری کرونا مبتلا هستند بیشتر در معرض خطر مرده زایی قرار دارند. این نتایج حکایت از آن دارد که از ۸۱۵۴ مورد مرده‌زایی که در […]

احتمال افزایش مرده زایی در بانوان باردار مبتلا به کووید-۱۹

به گزارش جهان بانو، داده‌های آماری مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در ایالات متحده (CDC)که روز گذشته انتشار یافته است، نشان دهنده آن است که بانوان بارداری که به بیماری کرونا مبتلا هستند بیشتر در معرض خطر مرده زایی قرار دارند.

این نتایج حکایت از آن دارد که از ۸۱۵۴ مورد مرده‌زایی که در بازه زمانی مارس ۲۰۲۰ تا سپتامبر ۲۰۲۱ در این کشور به ثبت رسیده است، ۱.۲۶ درصد از این موارد در میان افراد مبتلا به بیماری کرونا رخ داده است. قابل توجه است که ۰.۶۵ درصد از مرده زایی نیز در بین بانوان بارداری رخ داده است که به کووید-۱۹ مبتلا نبوده اند.

نتایج این پژوهش اهمیت راهکارهای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را مورد تایید قرار می دهد؛ اقداماتی مانند واکسیناسیون پیش از بارداری یا در بازه زمانی بارداری.

همچنین این تحقیقات نشان می دهد که در بین بیماران مبتلا به کووید-۱۹ مرده‌زایی در بانوان بارداری که به فشار خون بالا مبتلا هستند، بانوان بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و به خصوص آن دسته از زنانی که به استفاده از دستگاه های‌ تنفسی نیاز پیدا کرده اند، بیشتر شایع‌ بوده است.

منبع: ایسنا