اجرای یک طرح برای کاهش آمار طلاق/مشاوران در اجرای این طرح نقش بسزائی دارند

به گزارش جهان بانو، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن اظهار کرد: به کمک مشاوران مجرب طرحی در راستای کاهش آمار طلاق اجرایی گردیده است تا بانوان در چهار سال اول ازدواج به کمک مشاوران زندگی خود را تقویت کنند. انسیه خزعلی، معاون امور زنان و […]

اجرای یک طرح برای کاهش آمار طلاق/مشاوران در اجرای این طرح نقش بسزائی دارند

به گزارش جهان بانو، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن اظهار کرد: به کمک مشاوران مجرب طرحی در راستای کاهش آمار طلاق اجرایی گردیده است تا بانوان در چهار سال اول ازدواج به کمک مشاوران زندگی خود را تقویت کنند.

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به آموزه‌های حضرت فاطمه (س) برای زندگی فردی و اجتماعی بانوان افزود: حضرت زهرا (س) حتی لباس عروسی خود را انفاق می‌کردند و گاهی چیزی را که به آن احتیاج داشتند را انفاق می‌نمودند. اینکه آیت الله خامنه ای توجه به نیازمندان را ضرورت امروز جامعه می‌دانند، نشان دهنده این مسئله است که ما نیز باید به پیروی از حضرت زهرا (س) توجه به نیازمندان را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

وی به دو طرح برای حمایت از بانوان و خانواده اشاره کرد و گفت: یکی از این دو طرح ایجاد کسب و کار خانواده محور برای اشتغال بانوان سرپرست خانوار است که متأسفانه به دلیل کاهش آمار ازدواج و وجود تعداد قابل توجه بانوان سرپرست خانوار لازم است که به اجرای آن اهتمام ویژه ای داشته باشیم. طرحی دیگری نیز به کمک مشاوران مجرب با هدف کاهش آمار طلاق اجرایی شده است تا بانوان بتوانند در چهار سال اول ازدواج به کمک مشاوران زندگی خود را تقویت کنند. این امر می تواند به عنوان یکی از راههای کاهش آمار طلاق در کشور تاثیرگذار باشد.

خزعلی با اشاره به پویش اهدای خون تصریح کرد: طرح دیگری که توسط معاونت امور زنان در حال اجراست، پویش اهدای خون است. در تلاش هستیم تا در این اقدام خیرخواهانه زنان برای زنان مشارکت کنند و به اهدای خون اقدام کنند. همانطور که اطلاع دارید بانوان به دلیل زایمان و وضع حمل بیشترین نیاز را به خون دارند و تنها ۵ درصد از زنان در زمره اهداکنندگان خون قرار دارند. امیدواریم بانوان فرهنگی این مرز و بوم در تمام این طرح‌های انفاق محور مشارکت داشته باشند.

منبع: مهر