ابراز نگرانی سازمان ملل از وضعیت نامطلوب زنان افغانستانی

به گزارش جهان بانو آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در حساب کاربری توییتر خود نوشت: در کشور افغانستان از هر ۱۰ بانوی افغان، ۹ نفر در زندگی خود یک نوع خشونت را تجربه کرده اند. گوترش اضافه کرد: بخش زنان سازمان ملل در کشور افغانستان حضور دارد و برای جلوگیری از این پدیده به […]

ابراز نگرانی سازمان ملل از وضعیت نامطلوب زنان افغانستانی

به گزارش جهان بانو آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در حساب کاربری توییتر خود نوشت: در کشور افغانستان از هر ۱۰ بانوی افغان، ۹ نفر در زندگی خود یک نوع خشونت را تجربه کرده اند.

گوترش اضافه کرد: بخش زنان سازمان ملل در کشور افغانستان حضور دارد و برای جلوگیری از این پدیده به ارائه خدمات می‌پردازد.

این سازمان تاکید کرده است که لازم است تا جامعه بین‌المللی بر تعهد بلندمدت خود نسبت به حمایت از حقوق بانوان در افغانستان ایستادگی کند.

گفتنی است که کمپین سازمان ملل برای مبارزه با خشونت علیه زنان در سراسر جهان اجرا می‌شود. در بخش افغانستان، داستان زندگی ۱۶ بانوی فعال افغانستانی که برای مشارکت در زندگی اجتماعی توانسته اند بر موانع غلبه پیدا کنند، هر روز به اشتراک گذاشته می‌شود.

این در حالی است که دفتر یوناما یا نمایندگی سازمان ملل متحد در کشور افغانستان همزمان با روز جهانی محو خشونت علیه زنان، اقدام به انتشار یک گزارش در ارتباط با کشور افغانستان کرده است که در آن اعلام شده است از هر ۱۰ زن ۹ نفر اعمال خشونت فیزیکی و جنسیتی را در این کشور تجربه کرده اند.

این سازمان خواهان همکاری و توجه مردم افغانستان برای پایان دادن به این خشونت‌ها شده است.

منبع: خبرگزاری حوزه