آمار جالب بانوان در تصادفات رانندگی تهران/ زنان در ۹۰ درصد حوادث رانندگی مقصر نیستند

به گزارش جهان بانو، معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور ناجا در گفت و گو با همشهری آنلایندر مورد رفتار ترافیکی رانندگان تهرانی، ساعات اوج ترافیک پایتخت و رانندگی بانوان به ارائه توضیحاتی پرداخت. سرهنگ عین الله جهانی در ارتباط با این موضوع اظهار کرد: ببینید، بانوان راننده همیشه در مقایسه با آقایان با […]

آمار جالب بانوان در تصادفات رانندگی تهران

به گزارش جهان بانو، معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور ناجا در گفت و گو با همشهری آنلایندر مورد رفتار ترافیکی رانندگان تهرانی، ساعات اوج ترافیک پایتخت و رانندگی بانوان به ارائه توضیحاتی پرداخت.

سرهنگ عین الله جهانی در ارتباط با این موضوع اظهار کرد: ببینید، بانوان راننده همیشه در مقایسه با آقایان با احتیاط بیشتری رانندگی می کنند. در واقع بانوان نسبت به رعایت مقررات دقت بیشتری به خرج می دهند و به همین دلیل و با در نظر گرفتن تعداد بانوان راننده است که می گوییم خانم ها وضعیت رانندگی مناسب تری دارند.

وی اضافه کرد: برخی از مردها می گویند خانم‌ها به دلیل ترس از رانندگی اینگونه رانندگی می کنند. در پاسخ به چنین افرادی باید به صراحت گفت که اصلا اینطور نیست. من به عنوان پلیس می گویم که بانوان در امر رانندگی با دقت و احتیاط بیشتری رفتار می کنند. در توضیح این مسئله باید گفت که رانندگی خانم ها شامل یکسری اصول رانندگی تدافعی است؛ به این معنا که رانندگی شان به نحوی است که خطرات را پیش بینی می کنند و متناسب با آن خطرات رانندگی می کنند. پس باید این را پذیرفت که رانندگی بانوان برخلاف مردان تهاجمی نیست. خانم ها در رانندگی با عجله و شتاب زیاد رفتار نمی کنند و این مسئله به دلیل انضباط بیشتر آنهاست.

سرهنگ جهانی با اشاره به وضعیت بانوان در آمار تصادفات تاکید کرد: عجیب است که بدانید خانم ها در تمام تصادفات ثبت شده کمتر از ۱۰ درصد مقصر هستند. این آمار به این معناست که در هر ۱۰ سانحه رانندگی تنها در یک تصادف بانوان مقصر شناخته شده اند و این حد از دقت و انضباط در رانندگی واقعا جای تشکر و قدردانی دارد.

منبع: همشهری