آمار بالای زنان شرکت‌کننده در جشنواره هنرهای تجسمی/تعداد بیشتر شرکت‌کنندگان زن از مردان

بنا بر آمار اعلام شده از سوی دبیرخانه چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، بانوان شرکت‌کننده در این جشنواره امسال گوی رقابت را از مردان ربودند. به گزارش جهان بانو، پس از اتمام مهلت فراخوان جشنواره هنرهای تجسمی فجر امسال، دبیرخانه این رویداد هنری اعلام کرد که ۴۳۴۵ هنرمند، ۱۰۸۶۲ اثر در رشته‌های دهگانه به جشنواره ارسال […]

زنان شرکت‌کننده در جشنواره هنرهای تجسمی فجر گوی سبقت را از مردان ربودند

بنا بر آمار اعلام شده از سوی دبیرخانه چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، بانوان شرکت‌کننده در این جشنواره امسال گوی رقابت را از مردان ربودند.

به گزارش جهان بانو، پس از اتمام مهلت فراخوان جشنواره هنرهای تجسمی فجر امسال، دبیرخانه این رویداد هنری اعلام کرد که ۴۳۴۵ هنرمند، ۱۰۸۶۲ اثر در رشته‌های دهگانه به جشنواره ارسال کرده‌اند. گفتنی است که شرکت‌کنندگان این دوره از جشنواره به تفکیک جنسیت ۲۵۶۰ نفر زن و ۱۷۸۵ نفر مرد هستند.

سیدعباس میرهاشمی، دبیرکل جشنواره در این باره اظهار کرد: بر اساس آماری که در سایت وجود دارد، رشد ۳۴ درصدی در تعداد هنرمندان و نیز رشد ۴۰ درصدی در تعداد آثار در مقایسه با دوره گذشته اتفاق افتاده است. در میان شرکت‌کنندگان ۲۵۶۰ نفر زن و ۱۷۸۵ نفر نیز مرد هستند. از استان تهران ۱۴۷۳ هنرمند و ۲۸۷۲ هنرمند نیز از استان‌های دیگر کشورمان در این رویداد شرکت کرده‌ اند. لازم به ذکر است که استان خراسان رضوی پس از تهران با ۳۷۵ هنرمند، اصفهان با ۳۲۶ هنرمند و البرز با ۲۴۲ هنرمند در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

میرهاشمی از پژوهشگران و منتقدان هنرهای تجسمی دعوت کرد تا با توجه‌ به این آمار و سپس تماشای آثار به ارائه تحلیل‌های خود بپردازند تا ارائه آمار صرفا به اعداد و ارقام تعبیر نشود و بتوانیم از توان علمی پژوهشگران در نگاه تحلیلی بهره مند شویم.

پس از اعلام اسامی هنرمندان به تفکیک رشته‌ها در سایت جشنواره، نشست های انتخاب آثار با حضور داوران و دبیران به‌تناوب برگزار می‌شود. لازم به ذکر است که پس از این مراحل آثار ورودی به نمایشگاه اعلام خواهند شد.

منبع: خبر آنلاین