برخورد قانونی با آزار کلامی علیه مادران باردار

آزارهای کلامی علیه مادران باردار در مراکز درمانی، مصداق تخلف شناخته شده و به هیأت‌های رسیدگی به تخلفات ارسال شود تا با آن ها برخورد لازم صورت گیرد.

صابر جباری فاروجی، با اعلام خبر ابلاغ دستورالعمل «پیشگیری، تشخیص و درمان به وقع ناباروری»  و آئین نامه «تأسیس مراکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی، ایرانی» به دانشگاه‌های علوم پزشکی و با اشاره به دومین جایزه ملی جمعیت گفت: در اردیبهشت ۱۴۰۳، جایزه ملی جمعیت به دستگاه‌های برتر اهدا می‌شود که وزارت بهداشت توانست در سال جاری به عنوان دستگاه برتر شناخته شد و تمام معاونان و مدیران وزارت بهداشت برای دریافت این جایزه تلاش خواهند کرد.

جایزه ملی جمعیت دارای دو مرحله استانی و ملی است که در بخش استانی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان‌ها و در بخش ملی دستگاه‌های اجرایی ارزیابی می شوند.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، با اشاره به اهمیت مقوله جوانی جمعیت در وزارت بهداشت، از تلاش معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت بهداشت در این زمینه خبر داد.

در بخش دیگری از سخنان جباری، تهیه منشور کرامت مادری و تأیید آن در بیست و یکمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت یکی از مسائل مهم این وزارت می باشد که هدف از تهیه این منشور، رعایت کرامت مادران باردار در مراکز بهداشتی و درمانی است.

بر اساس این منشور مقرر شد آزارهای کلامی علیه مادران باردار در مراکز درمانی، مصداق تخلف شناخته شده و به هیأت‌های رسیدگی به تخلفات ارسال شود تا با آن ها برخورد لازم صورت گیرد.

مهر