آزار جنسی در بریتانیا

به گزارش جهان بانو، یک نظرسنجی به سفارش بی بی سی انجام شده است که نشان می دهد ۴۳ درصد از زنان بریتانیایی لمس و دست زدن ناخواسته را در اماکن عمومی تجربه کرده اند. بر اساس نتایج این پژوهش که توسط موسسه نظرسنجی یوگاو صورت گرفته است، ۲۸ درصد از مصاحبه شوندگان گفته اند […]

آزار جنسی در بریتانیا

به گزارش جهان بانو، یک نظرسنجی به سفارش بی بی سی انجام شده است که نشان می دهد ۴۳ درصد از زنان بریتانیایی لمس و دست زدن ناخواسته را در اماکن عمومی تجربه کرده اند.

بر اساس نتایج این پژوهش که توسط موسسه نظرسنجی یوگاو صورت گرفته است، ۲۸ درصد از مصاحبه شوندگان گفته اند که با صحنه ای ناشایست همچون برهنه نمایی در ملاً عام مواجه شده اند. رئیس کمیته زنان وبرابری ها در بریتانیا در گفتگو با بی بی سی در این باره اظهار کرده است که نخست وزیر باید اقدامی جدی انجام دهد و نشان بدهد که ایمنی زنان را جدی می گیرد.

در جامعه بریتانیا فشارها برای آنکه آزار جنسی در فضای عمومی به عنوان یک جرم شناخته شود، افزایش پیدا کرده است. کرولاین نوکس نماینده محافظه کار پارلمان که ریاست کمیته زنان و برابری ها را بر عهده دارد، در مصاحبه با بی بی سی اظهار کرد: «تغییر قوانین به ارسال یک پیام محکم به آزاردهندگان و متجاوزان جنسی کمک کند و به مقابله با عوامل اصلی جرایم خشونت آمیز علیه زنان می پردازد.

او اضافه کرد: «چنین کاری به زنان این اطمینان را می دهد که می توانند بدون ترس موارد اعمال خشونت را گزارش کنند. همچنین اعمال این قانون این پیام را به مجرمان می فرستد که آن ها مرتکب جرم شده و به زودی مجازات خواهند شد.»

در این نظرسنجی دو سوم زنان که ۶۶ درصد از کل زنان را شامل می شوند، اظهار کرده اند که دست کم گاهی اوقات از تنها قدم زدن یا پیاده روی کردن احساس امنیت نمی کنند؛ در حالی که بر اساس آمارها تنها ۳۹ درصد از مردان در موقعیت های مشابه احساس ناامنی می کنند.

لازم به ذکر است که نتایج این نظرسنجی درست یک سال پس از به قتل رسیدن سارا اورارد منتشر شده است. این زن جوان هنگامی که از خانه دوستش باز می گشت، در یک خیابان شلوغ دزدیده شد و سپس به قتل رسید.

پرونده خانم اورارد و موارد مشابهی که در سال های اخیر اتفاق افتاده اند، سبب افزایش آگاهی عمومی و برپایی کارزارهای اعتراض آمیز برای مقابله با آزار و اذیت جنسی در اماکن عمومی و تامین امنیت زنان شده اند. بیشتر از یک دوم زنانی که در نظرسنجی بی بی سی شرکت کرده اند، به طور خاص از حضور در برخی اماکن در ساعات خاصی از شبانه روز خودداری می کنند، چرا که ممکن است در معرض آزار و اذیت قرار گیرند.

جدیدترین آمارها در رابطه با جرایم جنسی در انگلستان و ولز نشان دهنده آن است که ۲٫۲ دهم درصد از جمعیت در بازه سنی ۱۶ تا ۵۹ سال مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند. گفتنی است که این آمار در مقایسه با سال گذشته تا حدودی کاهش یافته است.

لازم به ذکر است که در حال حاضر آزار جنسی در اماکن عمومی در انگلستان به خودی خود جرم محسوب نمی شود. این اصطلاح به رفتارهای جنسی تحمیلی از اظهارات کلامی گرفته تا رفتارهای فیزیکی اطلاق می شود که ممکن است احساس ترس، توهین و تحقیر را در فرد قربانی به وجود آورد.